sreda, 14. 11. 2012

Bicikelj po letu in pol delovanja

Po letu in pol delovanja ima Bicikelj 40.000 uporabnikov, ki so v tem obdobju opravili več kot milijon voženj.

V povprečju je tako vsako od 300 koles v sistemu izposojeno vsaj 6-krat na dan. To pomeni, da je vsako od koles na vožnji po dobri dve uri na dan, saj izposoja v povprečju traja dobrih 22 minut.

Kot je pokazala raziskava, v kateri je letošnjega oktobra sodelovalo 311 prebivalcev Ljubljane in njene okolice, Bicikelj ocenjujejo kot zelo koristen (tako jih meni 79 % vprašanih) in pozitiven (tako jih meni 95 % vprašanih) projekt.

Praktično vsi, ki so sodelovali v raziskavi, so za Bicikelj vsaj že slišali ali pa ga dobro poznajo (98 % vprašanih), med njimi pa jih je petina kolesa že uporabila.

Med tistimi vprašanimi, ki so že kdaj uporabili kolesa Bicikelj, jih dobra polovica kolesa uporablja vsak teden. Od tega jih skoraj 23 % kolesa uporablja trikrat tedensko ali več, dobrih 28 % pa enkrat ali dvakrat tedensko. Da je sistem Bicikelj zelo koristen oziroma koristen za mesto Ljubljano jih ocenjuje kar 94 % vprašanih, s čimer se sklada tudi mnenje sodelujočih v anketi, ki Bicikelj ocenjujejo kot izrazito pozitiven (52 % vprašanih) oziroma pozitiven (43 %) projekt. Koristnost za njih osebno pa so sodelujoči v anketi ocenjevali s srednjo oceno (da je sistem kot koristen za njih osebno jih meni 40 % vprašanih).

Raziskava je še pokazala, da so s sistemom Bicikelj nekoliko bolje seznanjeni višje izobraženi, pogosteje pa ga uporabljajo mlajši (25 % starih stari od 15 do 30 let in 21 % starih od 31 do 46 let, 8 % 46 let in več).

Samopostrežni sistem izposoje koles Bicikelj sta maja 2011 vzpostavila Mestna občina Ljubljana in podjetje Europlakat v okviru javno-zasebnega partnerstva. Po letu in pol delovanja sistema Bicikelj deluje po pričakovanjih, uporabniki pa kolesa uporabljajo skrbno. Večjih poškodb koles doslej ni bilo, večinoma gre za pričakovane manjše poškodbe, ki so povezane s pogosto rabo koles. V zimskem času bo v sistemu na voljo nekaj manj koles, ker je predvideno manjše povpraševanje po kolesih. Zato se v tem času opravljajo redni letni servisi koles.