ponedeljek, 28. 11. 2016
Traso električnega vlakca Urban, ki je nastajal v sodelovanju med Ljubljanskim potniškim prometom in slovenskim strokovnjakom na področju elektromobilnosti Mirom Zoričem (Stoja d.o.o.) ter partnerjem pri projektu, Turizmom Ljubljana, je izbral LPP v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana. Urejena so posebna območja za obračanje, saj vozilo zaradi zahtevnosti povezanih osi ne more voziti vzvratno, zato velja omeniti, da morajo vozniki osebnih vozil upoštevati omejitve električnega vlakca.
Električni vlakec Urban napoveduje zahtevnejši preporod vozne flote LPP na vozila, ki jih poganjajo okolju prijazna goriva, elektrika in metan. Samo v letošnjem letu je LPP v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana in Javnim holdingom Ljubljana pridobil 38 novih avtobusov na stisnjen zemeljski plin ter 20 električnih osebnih vozil EURBAN, podjetje pa kmalu načrtuje, da bo do sedaj izpolnjene trajne zelene ukrepe v Ljubljani, obogatiti še z izboljšano dostopnostjo mesta z električnim avtobusom.
Električni vlakec Urban
Električni vlakec Urban je v soboto, 26. novembra 2016, začel voziti po turistični krožni poti, ki povezuje najpomembnejše znamenitosti Ljubljane. Do konca decembra bo veljala promocijska cena voženj.
Z električnim vlakcem Urbanom je v Ljubljani na voljo privlačna turistična krožna pot, ki povezuje glavne mestne znamenitosti od Mestne hiše do Ljubljanskega gradu, Špico z izhodiščem za Botanični vrt, Trnovski pristan, Plečnikovo hišo v Krakovem, rimski zid, Križanke, prenovljeno Slovensko cesto, Kongresni trg, Parlament in Prešernovo cesto. Potniki bodo na poti videli ali si ogledali Opero, Moderno in Narodno galerijo, se v nadaljevanju po Cankarjevi cesti zapeljali do Slovenske ceste in postajališča Ajdovščina ter nato po Dalmatinovi ulici in Miklošičevi cesti čez Prešernov trg nadaljevali pot do končne postaje (Stritarjeva) pri Mestni hiši. Trasa je dolga 8,5 km. Na več kot enourni vožnji po Ljubljani bodo potniki lahko poslušali predstavitev turističnega vodnika Turizma Ljubljana, ki ga bo potrebno prej naročiti. Kmalu bo turistom na voljo tudi zvočni posnetek, ki se bo predvajal v notranjosti električnega vlakca.
Električno vozilo Urban bo obkrožilo center Ljubljane na vsaki dve uri, štirikrat na dan. Prva vožnja je predvidena vsak dan ob 11. uri, naslednji dve ob 13. in 15. uri, zadnja vožnja pa ob 17. uri. En prostor na električnem vlakcu je namenjen potnikom z oviranostmi, za katere je električno vozilo Urban ustrezno prilagojeno. Izhodiščna in istočasno končna točka krožne linije, t.i. postajališče »Mestna hiša«, je umeščeno na Stritarjevo ulico, v bližino Mestne hiše, sicer pa bodo lahko potniki vstopali na električni vlakec Urban na vsakem od omenjenih postajališč. Urban bo vozil vse dni v letu, razen ob neustreznih vremenskih razmerah. Postajališča so poimenovana po turističnih znamenitostih in ustrezno označena z zelenimi postajališčnimi tablami, na katerih bo zabeležena QR koda za vstop na spletno stran z vsemi pomembnimi obvestili.
Električno vozilo Urban bo obkrožilo center Ljubljane na vsaki dve uri, štirikrat na dan. Prva vožnja je predvidena vsak dan ob 11. uri, naslednji dve ob 13. in 15. uri, zadnja vožnja pa ob 17. uri. En prostor na električnem vlakcu je namenjen potnikom z oviranostmi, za katere je električno vozilo Urban ustrezno prilagojeno. Izhodiščna in istočasno končna točka krožne linije, t.i. postajališče »Mestna hiša«, je umeščeno na Stritarjevo ulico, v bližino Mestne hiše, sicer pa bodo lahko potniki vstopali na električni vlakec Urban na vsakem od omenjenih postajališč. Urban bo vozil vse dni v letu, razen ob neustreznih vremenskih razmerah. Postajališča so poimenovana po turističnih znamenitostih in ustrezno označena z zelenimi postajališčnimi tablami, na katerih bo zabeležena QR koda za vstop na spletno stran z vsemi pomembnimi obvestili.
Vlakec sprejme do 47 potnikov, predhodne najave individualnih potnikov niso potrebne.
Plačilo voznine bo potekalo gotovinsko in brezgotovinsko. Potniki bodo kupili papirnato vozovnico pri vozniku električnega vlakca. Plačilo bo izvedeno z gotovino ali z dobroimetjem na kartici Urbana (za enega ali več potnikov), z Mobilno aplikacijo Urbana, z Moneto, s Turistično kartico Urbana, s potrdilom o predplačilu za skupine (voucher) ali s plačilnimi karticami BA, MC, Visa in Diners.
Plačilo voznine bo potekalo gotovinsko in brezgotovinsko. Potniki bodo kupili papirnato vozovnico pri vozniku električnega vlakca. Plačilo bo izvedeno z gotovino ali z dobroimetjem na kartici Urbana (za enega ali več potnikov), z Mobilno aplikacijo Urbana, z Moneto, s Turistično kartico Urbana, s potrdilom o predplačilu za skupine (voucher) ali s plačilnimi karticami BA, MC, Visa in Diners.
Za otroke do treh let je vožnja brezplačna. Vozovnica za otroke do 12. leta znaša 4 EUR, za odrasle 8 EUR. Do konca leta 2016 bo veljala promocijska cena 2 EUR za otroke in 4 EUR za odrasle. Dnevna vozovnica bo veljala za en krog v časovnem okviru vseh krožnih voženj, ki bodo potekale na en dan, od 11. do 18. ure. Potnik bo lahko pri vseh vrstah plačil, razen z Moneto, iz vlakca izstopil kadarkoli in na kateremkoli postajališču, ter na Urbana ponovno vstopil z isto vozovnico pred potekom vseh dnevnih krožnih voženj. V primeru, da potnik kartice Urbane ne bo imel pri sebi, bo le-to lahko kupil pri vozniku električnega vlakca Urbana. Cena prazne kartice Urbane je 2 EUR.
Traso električnega vlakca Urban, ki je nastajal v sodelovanju med Ljubljanskim potniškim prometom in slovenskim strokovnjakom na področju elektromobilnosti Mirom Zoričem (Stoja d.o.o.) ter partnerjem pri projektu, Turizmom Ljubljana, je izbral LPP v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana. Urejena so posebna območja za obračanje, saj vozilo zaradi zahtevnosti povezanih osi ne more voziti vzvratno, zato velja omeniti, da morajo vozniki osebnih vozil upoštevati omejitve električnega vlakca.
Električni vlakec Urban napoveduje zahtevnejši preporod vozne flote LPP na vozila, ki jih poganjajo okolju prijazna goriva, elektrika in metan. Samo v letošnjem letu je LPP v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana in Javnim holdingom Ljubljana pridobil 38 novih avtobusov na stisnjen zemeljski plin ter 20 električnih osebnih vozil EURBAN, podjetje pa kmalu načrtuje, da bo do sedaj izpolnjene trajne zelene ukrepe v Ljubljani, obogatiti še z izboljšano dostopnostjo mesta z električnim avtobusom.
Ažurni podatki o vožnjah vlakca so objavljeni na spletni strani www.lpp.si in na postajališčih krožne trase.