torek, 18. 10. 2011

Predavanje RRA LUR

RRA LUR v sodelovanju z Veleposlaništvom Finske v Ljubljani vabi na predavanje z okroglo mizo »Kako spodbuditi povezavo med oblikovanjem in proizvodnimi podjetji za večjo konkurenčnost slovenskih izdelkov«.

Predavanje z okroglo mizo bo v četrtek 10. novembra 201, ob 10. uri na Gospodarskem razstavišču, dvorana Urška (1. nadstropje). Prosimo vas, da svojo udeležbo na dogodku potrdite do četrtka, 27. oktobra 2011, po e-pošti: tina.pezdirc@ljubljana.si, na mag. Tino Pezdirc Nograšek pa se lahko obrnete tudi za več informacij o dogodku.

Kreativne industrije so vroča tema. Pojavljajo se v političnih programih mest, o njih se govori in piše v akademskih krogih, na temo kreativnih industrij se razpisuje mednarodne projekte. V enega od njih, "Creative Cities", sta vključena tudi dva slovenska partnerja Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) in Inštitut za ekonomska raziskovanja (IER).

V okviru projekta »Creative Cities« je bila za vsako partnersko mesto pripravljena SWOT analiza kreativnih industrij. SWOT analiza za Ljubljansko urbano regijo je pokazala, da od vseh vej znotraj kreativnih industrij, najbolj izstopa oblikovanje (predvsem industrijsko oblikovanje), ki ima največji ter hkrati najbolj spregledan potencial, ne samo kot veja znotraj kreativnih industrij, marveč tudi kot sredstvo za prestrukturiranje širšega poslovnega sektorja.

Pomembno vlogo je oblikovanju pripisala tudi Evropska unija. Dokument »Unija inovacij« je v središču strategije EU 2020 in izpostavlja pomen oblikovanja pri povečanju evropske konkurenčnosti. »Njen cilj je izboljšati pogoje in dostop do finančnih sredstev za raziskave in inovacije ter tako zagotoviti, da se inovativne ideje lahko realizirajo v izdelke in storitve, ki ustvarjajo rast in delovna mesta« 19. zaveza »Unije inovacij« je, da bo Evropska komisija vzpostavila Evropski vodstveni odbor za oblikovanje in Evropsko zvezo kreativnih industrij za razvoj novih oblik podpore kreativnim industrijam in spodbujanje kreativnosti v drugih sektorjih.

Vse to so vzroki in pomembna dejstva, zakaj smo se odločili, da se v okviru projekta »Kreativna mesta« najprej posvetimo področju oblikovanja. Pot od ideje do uresničitve izdelka in njegovega obstoja na trgu je dolga. Ta proces je zelo kompleksen in združuje strokovnjake več področij, ki so kot posamezniki del zgodbe dobro prodajanega produkta oz. dodane vrednosti gospodarstvu. Menimo, da bi s povezovanjem gospodarskih družb in oblikovanja, reševali ključni problem, ki nastaja v našem prostoru, poleg tega pa bi lahko širše pripomogli k večji konkurenčnosti slovenskega gospodarstva.

Na dogodek vabimo predstavnike gospodarskih družb, kreativnih industrij, izobraževalnih ustanov, odločevalcev v slovenskem prostoru, strokovnjake različnih področij oz. vse tiste, ki sodelujejo pri razvoju novih izdelkov ter tudi tiste, ki se želijo vključiti v ta proces.

Cilji dogodka so naslednji:

- predstaviti kakšno vlogo ima oblikovanje danes, kot proces in del strateškega pristopa k razvoju izdelka
- predstaviti kompleksnost dolgoročnega procesa v verigi od ideje do potrošnika
- spodbuditi gospodarske družbe k vključevanju oblikovanja v proizvodne procese in razvoj novih izdelkov
- predstaviti statistične podatke in praktične primere, ki pričajo o tem, da kreativne industrije predstavljajo merilo ekonomskega napredka
- predstaviti vključenost izobraževalnih programov v razvoje novih izdelkov in predstavitev novih programov, ki spodbujajo sodelovanje gospodarskih družb in študentov s področja kreativnih industrij
- ponovno opozoriti na pomembnost izvajanja nacionalnih programov na tem področju

V uvodu bo podrobneje predstavljena nova umeščenost oblikovanja v evropske dokumente. Sledilo bo predavanje, kjer bo predstavljen finski primer dobrega sodelovanja proizvodnih podjetij in pomen načrtovanja nacionalnih politik. Predavanje hkrati predstavlja globalno promocijo stroki, saj bodo Helsinki World Design Capital 2012. V nadaljevanju bo predstavljena slovenska uspešna zgodba dobrega sodelovanja med oblikovanjem in industrijo. Z okroglo mizo, ki bo sledila predavanjem in na kateri bodo sodelovali predstavniki oblikovalske stroke, marketinga, predstavniki gospodarskih družb, kakor tudi odločevalci, želimo odgovoriti na pereča vprašanja, kritično, realno ter v smeri napredka in rešitev.

Predavanje z okroglo mizo predstavlja uvod v splet aktivnosti, s katerimi si bomo prizadevali vzpostaviti aktivno povezavo med kreativnimi industrijami in gospodarskimi družbami. Morda nam ta dogodek še ne bo prinesel konkretnih povezav med strokami, zagotovo pa bo pripomogel k izboljšanju razumevanja in prepoznavnosti pomena kreativnih industrij in njene umeščenosti v gospodarstvo.

Regionalna razvojna agencija ljubljanske urbane regije