torek, 14. 3. 2006

REDNA NOVINARSKA KONFERENCA »REZULTATI NA PODROČJU TURIZMA V LJUBLJANI V ZADNJIH LETIH TER NADALJNJI NAČRTI ZA PREPOZNAVNOST LJUBLJANE KOT ENE OD SREDNJEEVROPSKIH TURISTIČNIH PRESTOLNIC«

V Banketni dvorani Mestne hiše je danes potekala redna novinarska konferenca, na kateri sta županja MOL Danica Simšič in direktorica Zavoda za turizem Ljubljana Barbara Vajda predstavili »Rezultate na področju turizma v Ljubljani v zadnjih letih ter nadaljnje načrte za prepoznavnost Ljubljane kot ene od srednjeevropskih turističnih prestolnic«.

Županja MOL Danica Simšič je povedala, da se je število gostov v Ljubljani od leta 2002 do leta 2005 povečalo za 50% - z nekaj več kot 200.000 v letu 2002 na nekaj več kot 300.000 v letu 2005. Za 38% se je povečalo tudi število nočitev. Bistveno se je povečala in izboljšala turistična ponudba Ljubljane, nov zagon pa je mestu dala ponudba oziroma dogovor z letalskimi prevozniki, ki imajo nizko cenovno politiko. Ljubljana je v zadnjih desetih letih načrtno skrbela za svojo podobo. S sofinanciranjem iz mestnega proračuna je bilo za obnovo mestnih pročelij porabljenih več kot 4 mrd SIT. Obnovljenih je bilo več kot 200 pročelij pomembnih objektov v mestu. V nekaj primerih pročelja še niso obnovljena, razloga za to pa sta najmanj dva: bodisi je zgradba v postopku denacionalizacije ali pa je v lasti več solastnikov (v primeru, da samo eden ne da soglasja, mesto ne more obnoviti pročelja). V Ljubljani so leta 2003 odprli STIC – Slovenski turistično informacijski center, ki je odprt vse dni v letu. O Ljubljani je na voljo veliko podatkov, najdemo jih lahko na spletnem portalu www.ljubljana.si. Informacije o različnih projektih pa najdemo tudi v brošurah in drugih gradivih. V lanskem letu je bilo izdanih več kot 700.000 izvodov raznih edicij v različnih jezikih. Turistično vodenje v Ljubljani je organizirano kar v 17 jezikih. Projektov na turističnem področju je izjemno veliko. Med njimi so: Sožitje med mestom in podeželjem, Gostoljubnost ljubljanskih hiš, Ljubljana kot mesto doživetij, Ljubljanski mozaik, Turistična kartica Ljubljane. V lanskem letu se je turistični obisk v primerjavi z letom 2004 povečal za 17%, za 20% se je povečal organiziran ogled mesta. Dobiček od turizma znaša skoraj 16 mrd SIT.

Direktorica Zavoda za turizem Barbara Vajda je povedala, da je bila Ljubljana v letih 2004 in 2005 odlikovana s strani Turistične zveze Slovenije. V kategoriji mest je postala dobitnica prve nagrade v akciji Moja dežela, lepa in gostoljubna. Cilj Zavoda je to priznanje osvojiti še tretjič. Letno poročilo Zavoda za turizem Ljubljana za poslovno leto 2005 kaže naslednje temeljne poudarke: v preteklem letu so imeli jasno zastavljene cilje, tako kvalitativne kot kvantitativne, imeli so dobro organizirano spremljanje posameznih rezultatov. Vse cilje so dosegli in tudi presegli, hkrati pa so realizirali tudi načrt razvojnih programov, ki so si ga zastavili za leto 2005. Zavod je v letu 2005 ustvaril 6,6 mio SIT presežka dohodkov nad odhodki in ta sredstva bodo namenjena za nadaljnji razvoj. Vizija prestolnice do leta 2013 je: Ljubljana naj postane očarljivo mesto, doživljajsko uigrana prestolnica, ki igra na vse čute.

Služba za odnose z javnostmi MOL