ponedeljek, 9. 8. 2010

Rondo Tomačevo

Od ponedeljka, 9.8.2010, je v uporabi še četrti priključni krak krožnega križišča Tomačevo, ki vodi do Športnega parka Stožice oziroma v smeri centra mesta.

Tako je za promet odprt novozgrajeni del Titove ceste med rondojem Tomačevo in križiščem s podaljšano Baragovo ulico, prek katere vodi pot na Vojkovo in Dunajsko cesto, krožno križišče Tomačevo pa je s tem začelo delovati v polni funkciji.

Zaradi velike količine prometa v krožnem križišču Tomačevo je bilo, glede na simulacijo le-tega, potrebno urediti po štiri prometne pasove na vsakem uvoznem kraku. Pri vključevanju takega števila prometnih pasov v krožno križišče pa ni mogoče zagotoviti potrebne ravni prometne varnosti in to je razlog za semaforizacijo krožnega križišča. Delovanje semaforja je prilagojeno prometnim obremenitvam posameznih krakov. Promet spremlja 76 detektorskih zank, ki napravi posredujejo podatke o številu in razdaljah med vozili, pa tudi o morebitnih stoječih kolonah na izvoznih priključnih poteh, ki vodijo s tega dela severne ljubljanske obvoznice (H3) na krožno križišče Tomačevo. Dolžine posameznih zelenih faz se tako kar najbolj prilagajajo prometnim obremenitvam.

Pri projektiranju rekonstruiranega krožnega križišča Tomačevo so bile upoštevane predvsem tuje izkušnje s področja krožnih križišč s spiralnim potekom prometa (t. i. turbo krožna križišča), ki so jih najprej začeli uporabljati na Nizozemskem. Bistvo teh je, da se vozniki razvrščajo glede na njihov cilj potovanja že pred krožnim križiščem, menjavanje pasov v samem križišču pa ni dovoljeno in jo preprečujejo t. i. delineatorji (nizki robniki); v rondoju Tomačevo so ti le na krajnem pasu, ki neposredno vodi na naslednji izvoz s križišča. S tem se bistveno povečuje prepustnost krožnih križišč. Ta križišča so večinoma dvopasovna (v krožno križišče se s krakov vključujeta po dva prometna pasova).

DARS d.d. je naročnik del razširitve oz. rekonstrukcije krožnega križišča Tomačevo, s katerim upravlja in ga kot priključek na severno ljubljansko obvoznico H3 tudi vzdržuje, investitor graditve Titove ceste je Mestna občina Ljubljana.