petek, 4. 9. 2009

Turistična sezona v Ljubljani

V spomladanskih in jesenskih mesecih v Ljubljani prevladujejo poslovni gostje, poleti pa individualni.

Januar – junij 2009

V prvih šestih mesecih 2009 je bilo v Ljubljani realiziranih 271.638 nočitev, kar je za 16 odstotkov manj, kot v prvih šestih mesecih lani. Primerjava števila prihodov turistov pa kaže 12 odstotni padec glede na prvih šestih mesecev lani (2009: 142.753 prihodov, v 2008: 162.262 prihodov). Pri tem poudarjamo, da gre za primerjavo dveh izrazito netipičnih obdobij: v 2008 EU predsedovanje in v 2009 recesija. (Vir podatkov: SURS)

Poletni meseci 2009

Trend razkoraka v statistiki med letoma 2008 in 2009 se je nadaljeval. V juliju 09 beležimo 52.316 nočitev, kar je za 25 odstotkov manj kot lani, v avgustu pa 63.349 nočitev, kar je za 6 odstotkov manj, kot avgusta lani. (Vir podatkov: TIC, ki beleži statistiko nočitev v približno 80 odstotkov ljubljanskih namestitvenih zmogljivosti).

Z rezultati letošnjega leta v nobenem primeru ne moremo biti zadovoljni. Potrdila se je naša napoved z začetka letošnjega leta, da Ljubljana ne bo med destinacijami, ki bi jih lahko, kot drugje po Sloveniji, rešil domači gost. V strukturi prenočitev v Ljubljani je kar 80 odstotkov t.i. poslovnih gostov, ki se udeležujejo poslovnih in znanstveno-poslovnih dogodkov, kongresov, konferenc ter obiskovalcev sejmov in političnih srečanj. Poslovni turizem je v krizi in to se odraža tudi v rezultatih, ki smo jih navedli.

Zavod za turizem Ljubljana