torek, 29. 1. 2019

V povprečju je vsako kolo iz sistema BicikeLJ v enem dnevu uporabljeno kar osemkrat

Podatki o uporabi sistema BicikeLJ kažejo izjemno rast izposoj in aktivnih uporabnikov koles. V letu 2018 smo namreč v sistemu Bicikelj zabeležili 1.094.144 izposoj koles, ob koncu leta pa smo imeli dobrih 37.000 aktivnih uporabnikov koles.

Uporabnikom je bilo konec leta 2018 na voljo že 590 koles na 59 postajah. Od 12. maja 2011, ko je sistem BicikeLJ pričel delovati, je bilo opravljenih skoraj 6 milijona izposoj koles. Povprečen čas posamezne izposoje je bil 16 minut. Odstotek brezplačnih izposoj (znotraj prve ure) je bil 99 %. Kolo si največkrat izposodimo na Cankarjevi ulici pri Nami, na Kongresnem trgu in Prešernovem trgu.

Kar 6.277 voženj v enem dnevu

Največ izposoj v enem dnevu je bilo v sredo, 10. oktobra 2018, kar nas je pozitivno presenetilo, saj bi pričakovali, da bo število izposoj najvišje v pomladnih ali poletnih mesecih. Preverili smo in ugotovili, da je bil 10. oktober lep, topel in sončen dan, ravno pravšnji za vožnjo s kolesom.

V Mestni občini Ljubljana smo takrat ponosno predstavili začetek del na projektu ureditve Galerije Cukrarna, največjem kulturnem projektu v Sloveniji, ki ga sofinancira Evropski sklad za regionalni razvoj, s katerim bomo dobili sodoben galerijski prostor za velike in zahtevne razstavne projekte. Prav tako smo v neposredni bližini Cukrarne ta dan odprli park za rolkarje, s katerim smo oživili celoten spodnji del Fabianijevega mostu.

Osemkrat na dan

V preteklih dneh je župan Zoran Janković s svojo ekipo sprejel direktorja družbe JCDecaux gospoda Jean-Francois Decauxa. Z vodilnim svetovnim ponudnikom oglaševanja na področju urbanega pohištva in oglaševanja na letališčih je strateško povezano tudi podjetje Europlakat. To v Ljubljani upravlja s samopostrežnim sistemom izposoje koles BicikeLJ.

Družba JCDecaux je samopostrežni sistem izposoje koles, kakršnega poznamo v Ljubljani, najprej vzpostavil v mestu Dunaj. Sistem Citybike na Dunaju ima 121 postaj in 1.500 koles, lani pa so zabeležili 1.005.992 izposoj. Torej smo imeli v Ljubljani z bistveno manj kolesi, kot jih imajo na Dunaju, skoraj 90.000 izposoj več.Na obisku v Ljubljani so nas prav tako seznanili, da smo po njihovih podatkih med prvimi po uporabi BicikLJa – namreč v povprečju je v Ljubljani vsako kolo uporabljeno kar osemkrat vsak dan. Mesto Dublin se je uvrstilo na drugo mesto s sedmimi izposojami vsakega kolesa na dan.

110511 otvoritev sistema za izposojo koles bicikelj mfras 070
Prvi se je leta 2011 s kolesom BicikeLJ zapeljal župan Zoran Janković. Foto: Nik Rovan

Načrtujemo širitev sistema

V prihodnjih dveh letih bomo uredili 15 novih postajališč, dogovori glede širitve še potekajo. 

Največ pobud za širitev sistema prejemamo za območja, kjer postajališč še ni v neposredni bližini, npr. v smeri Dolenjske, na Rudniku. Nekaj pobud se nanaša tudi na strnjene soseske (npr. pri stolpnicah v Dravljah), zaradi velikega povpraševanja pa nekateri izražajo tudi želje po dodatnih postajališčih, poleg že obstoječih, npr. v Fužinah. Priljubljene točke, kjer si občani želijo postajališče Bicikelj, so tudi rekreacijske zelene površine (npr. Koseški bajer, Golovec …), dobili pa smo tudi več predlogov za širitev zunaj obvoznice.

Urejamo kolesarsko infrastrukturo

Glede na priljubljenost sistema in številne prejete pobude si pred naslednjo širitvijo postajališč BicikeLJ mrežo kolesarskih stez, pasov in poti v Ljubljani povezati in dopolniti z novimi, da bo kolesarjenje po mestu (in med postajališči) še bolj prijetno in varno, kar je tudi eden od ukrepov Celostne prometne strategije, sprejete junija 2017.

Nekaj prenov cest, kjer bomo zagotovili ali obnovili tudi površine za kolesarje, že poteka (npr. Drenikova ulica, Prešernova cesta …) oziroma se obeta v kratkem (npr. Dunajska, Trubarjeva, Poljanska, Parmova, Vodnikova …).

O projektu BicikeLJ

K rasti kolesarskega prometa smo poleg številnih infrastrukturnih novosti, ki prispevajo k varnosti kolesarjev, pomembno pripomogli tudi z uvedbo sistema samopostrežne izposoje mestnih koles BicikeLJ, maja 2011 (vrednost projekta javno-zasebnega partnerstva: 1,8 milijona evrov). Kolesa v sistemu BicikeLJ dopolnjujejo sistem javnega prevoza v Ljubljani in so okolju prijazna oblika mobilnosti.

Prva ura uporabe je brezplačna, kar je med uporabniki zelo dobro sprejeto, saj je takšnih brezplačnih potovanj kar 98 odstotkov. Ob zagonu je bilo uporabnikom na voljo 300 koles na 30 postajah. Priljubljenost sistema je presegla vsa pričakovanja, zato mrežo postajališč in koles vztrajno širimo. 

---

Preberite še: