Gozdne prometnice

Gozd mora biti dostopen za ljudi in mehanizacijo, kar je pogoj za normalno gospodarjenje z njim. Urejena infrastruktura v gozdu, gozdne ceste in gozdne vlake, je osnova za učinkovito gospodarjenje z gozdovi in pomembno prispeva k znižanju stroškov proizvodnje. Ločimo dve vrsti gozdnih prometnic, gozdne ceste in gozdne vlake.


Gozdne ceste so namenjene predvsem gospodarjenju z gozdom in omogočajo transport gozdnih lesnih sortimentov, lažji nadzor nad gozdom, posredovanje ob naravnih in drugih nesrečah in možnost rekreacije in turizma. Ponavadi so te ceste označene s prometnimi znaki, ki omejujejo uporabo za promet z motornimi vozili na lastno odgovornost voznikov.

Gozdne vlake so ožje poti, namenjene za spravilo lesa s traktorjem ali drugimi spravilnimi sredstvi. V večini primerov služijo vlečenju lesa po tleh.
Poleg osnovne rabe v primestnem okolju imajo gozdne prometnice tudi velik pomen za rekreacijo. Obiskovalcem omogočajo dostop do gozda in nekatere služijo tudi kot kolesarske in sprehajalne poti.
Skupna dolžina produktivnih cest (gozdne in javne ceste, primerne za transport lesa) na območju Mestne občine Ljubljana je 154 km. Skupna dolžina gozdnih cest je 41 km, od tega je 35 km produktivnih. Gostota produktivnih cest je 13,5 m/ha in je nekoliko nižja glede na povprečno gostoto v gozdnogospodarskem območju Ljubljana (15,8 m/ha). Odprtost za spravilo v večnamenskih gozdovih je v gozdnogospodarski enoti Polje 55% in v gozdnogospodarski enoti Ljubljana 86%. V gozdnogospodarski enoti Ljubljana prevladujejo spravilne razdalje med 200 in 600 m, v gozdnogospodarski enoti Polje pa med 200 in 800 m. Vzdrževanje gozdnih cest zagotavlja Mestna občina Ljubljana, vzdrževanje gozdnih vlak pa le na gozdnih vlakah, ki so ali v lasti Mestne občine Ljubljana ali javno dobro in v upravljanju Mestne občine Ljubljana.

Zavod za gozdove Slovenije, Pregledovalnik podatkov za gozdove, Prikaz gozdov, Gozdne ceste http://prostor.zgs.gov.si/pregledovalnik/