Razstava del Vassila Stoyeva in Nikolaya Yanakieva

V Zgodovinskem atriju Mestne hiše je med 4. in 13. septembrom 2015 na ogled razstava del bolgarskih slikarjev Vassila Stoyeva in Nikolaya Yanakieva, umetnikov, ki sta razstavljala že v večini uglednih središč umetnosti v svetu, za svoja dela pa sta prejela številne nagrade.

O avtorjih razstave:
VASSIL STOYEV
Kot je zapisal prof. Ivan Marazova se Vassil Stoyev vključuje in uveljavlja v umetniškem življenju v Bolgariji v za njo usodnem trenutku, ko je ideologizacija umetnosti že presežena, umetniki pa so že deležni relativne svobode, da se izražajo prek svojih del in umetniške resnice. Njemu ni bilo treba boriti se zoper zakoreninjene pojme v umetnosti, a je bil zato deležen priložnosti najti svojo umetniško pisavo. Priložnost, ki jo je imenitno zagrabil oziroma izkoristil.

Dimitar Fitsov v delih avtorja prepoznava klepetave barvne kombinacije, ki so izraz zmagoslavja ekspresivnosti. Njegove slikarske kompozicije so uravnotežene, zahvaljujoč moči njihove notranje energije. Dinamične formalne strukture izkristalizirajo v figuralnosti, ki prinaša izvirno umetnikovo občudovanje življenjske filozofije, osebnostno racionalizirane, vendar svetovljanske in poduhovljene.

NIKOLAY YANAKIEV
Akademik Svetlin RUSEV je o njegovih delih dejal: »Zvok njegovih slik je moderen, vendar ostaja načelo likovnega ustvarjanja klasično, središčni junak njegove umetnosti so barve.«

In tudi slikar sam pravi, da so barve njegov pravi antidepresiv. Medtem, ko si nekateri ljudje življenje polepšajo z nakupovanjem, si ga on ob pomoči barv. Barve so čustvo, s katerim avtor čàsti vse svoje oboževalce.

N. Yanakiev odločno zavrača njegovo uvrščanje v kakršne koli zvrsti in gibanja v umetnosti. Zavrača »popredalčkanje« v katero koli smer likovnega izražanja, kljub temu, da v njegovih delih najdejo kritiki prvine ekspresionizma, secesije in nekaterih drugih slogov prejšnjega stoletja.

Njegov način ustvarjanja velikanskih barvnih madežev tako na primer nekoliko spominja na tehnike ekspresionistov, obdelovanje detajlov pa včasih doseže dekorativno zvočnost, ki komunicira z dunajsko secesijo.

Yanakiev poskuša izraziti svoj svetovni nazor ob pomoči sredstev likovne umetnosti, kar seveda zahteva oziroma pomeni popolno obvladovanje vrste likovnih tehnik.
Zato je prvi vtis o umetninah Yanakieva, da gre za slikarja “abstraktnih barvnih kompozicij”. Vendar, nadaljnji, resnejši vpogled pripelje do definicije o prisotnosti predmetnega sveta, ki se še zdaleč ne izraža zgolj s plastičnimi znaki. Morda ravno ta slog gledanja na svet, združen z odličnim obvladanjem obrti, definira slikarja Yanakieva.