Ljubljanska kakovost

petek, 3. 2. 2017

Turizem Ljubljana je najboljšim trgovinam ter restavracijam, kavarnam in slaščičarnam v Ljubljani in v regiji Osrednja Slovenija podelil znak Ljubljanska kakovost - LQ 2017.

Najbolje ocenjene restavracije, ki prejmejo znak LQ 2017, so Strelec, Atelje, JB, Maxim, Slon 1552 in Restavracija Cubo. Najbolje ocenjene trgovine pa so Galerija steklarne Rogaška, Honey House, Piranske soline, Kodre, Germ in Katarina Silk.

Turizem Ljubljana ocenjevanje turistične ponudbe v mestu po metodi skritega kupca izvaja vsaki dve leti že 16 let.
Projekt Ljubljanska kakovost (LQ) je razdeljen na dva dela: ocenjevanje gostinskih lokalov ter ocenjevanje trgovin.
Projekt zajema restavracije, kavarne in slaščičarne v Ljubljani in regiji Osrednja Slovenija ter trgovine v mestnem jedru Ljubljane. Strokovna komisija ponudnike ocenjuje po skrbno pripravljenih kriterijih, ki so razdeljeni na štiri krovne sklope: kakovost ponudbe, kakovost storitev, urejenost lokalov in razmerje cena/kakovost. Najbolje ocenjeni med njimi prejmejo Znak ljubljanske kakovosti.

Leta 2016 je bilo ocenjenih 89 restavracij in 10 kavarn, od tega 68 restavracij in 10 kavarn iz Ljubljane, 21 restavracij iz ostalih občin v regiji Osrednja Slovenija ter 200 trgovin v centru Ljubljane.
Strokovna komisija opaža, da se kakovost restavracij iz leta v leto dviguje. V letu 2014 so vsaj 90 točk prejele tri restavracije, v letošnjem letu pa pet. Nad 80 točk je v letu 2014 prejelo skupaj 10 restavracij, letos kar 23. Vsaj 75 točk je letos doseglo 33 restavracij, ena več kot v letu 2014.
Priznanja Znak ljubljanske kakovosti 2017 je prejelo 30 restavracij iz Mestne občine Ljubljana in tri restavracije iz ostalih občin v regiji Osrednja Slovenija, ki so v ocenjevanju presegle 75 točk.
V kategoriji kavarn in slaščičarn je letos skupno oceno vsaj 75 točk doseglo sedem kavarn oz. slaščičarn, ki so prejele priznanje Znak Ljubljanske kakovosti 2017.

Pri ocenjevanju trgovin je skriti kupec ocenjeval raznovrstnost oz. pestrost ponudbe, njeno avtentičnost in izvirnost, obenem pa tudi založenost in dostopnost blaga. Poseben poudarek v ocenjevanju je bil namenjen izdelkom oz. ponudbi z lokalno (slovensko, ljubljansko) vsebino, saj tuji in domači obiskovalci povprašujejo po lokalni ponudbi.
Znak Ljubljanske kakovosti 2017 so prejele trgovine, ki so dosegle povprečno oceno 87,19 – zgolj v središču Ljubljane je takšnih trgovin 41. Od vseh nagrajenih ima lokalno ponudbo kar 35 trgovin.

Novost v letošnjem letu je oznaka ponudbe kot lokalne (z znakom Ljubljanska kakovost lokalno - Ljubljana Quality Local) vsem, ki imajo več kot 50 % izdelkov slovenskega porekla. Bistvo projekta ni tekmovanje, ampak zagotavljanje visoke kakovosti ponudbe in storitev v destinaciji, kar je pomembno tako za meščane, kot tudi za domače in tuje obiskovalce.

Celoten seznam najbolje ocenjenih restavracij in trgovin ter ops postopka ocenjevanja sta objavljena na spletni strani Turizma Ljubljana.