Učinkovito po mestu

Cest ne moremo prenoviti, če jih ne zapremo

Zavedamo se, da lahko cestne zapore povzročijo preglavice zaradi zgoščenega prometa v okolici. Navsezadnje bo po teh posegih podzemna infrastruktura bolje urejena, površina pa še bolj varna in lepša, zato verjamemo, da imajo ljudje, z mislijo na to, vendarle razumevanje za tovrstna dela, saj je obnova v širšem javnem interesu in prispeva h kakovosti življenja.

Slika za FB in splet

Nisi obtičal v prometu, ti si promet

Ob vsaki zapori pa lahko za razbremenitev cest poskrbijo udeleženci v prometu sami, in sicer tako, da vnaprej premišljeno načrtujejo potovanje (ljudje naj se pravočasno odpravijo na pot, preverijo aktualno stanje prometa, poiščejo obvoze oz. druge obvozne poti …) in uporabijo alternative, ki omogočajo hitrejše potovanje glede na dano situacijo (hoja, kolo, javni prevoz, sopotništvo, souporaba avtomobila, P+R …). Treba je upoštevati prometno signalizacijo in se prilagoditi situaciji na terenu, vedno pa biti strpen in previden.

Največkrat v avtu samo voznik, občasno še sopotnik

Raziskave o uporabi avtomobila za vožnjo po Ljubljani ali v Ljubljano kažejo, da je največkrat v avtu samo voznik, občasno še sopotnik. Prostorska neizkoriščenost enega osebnega motornega vozila pomeni več avtomobilov v mestu, ki po nepotrebnem zasedajo prometne površine in negativno vplivajo na okolje, obenem pa je takšna uporaba avtomobila zelo potratna. V Mestni občini Ljubljana nudimo številne boljše alternative temu in predlagamo, da jih tudi uporabite – pustite se zapeLJati

Vozniki avtomobilov se pogosto ne zavedajo, da gnečo s svojim avtomobili pravzaprav povzročajo sami. Z drugimi besedami (kot se v prevodu glasi eno bolj pronicljivih ozaveščevalnih sporočil v prid trajnostni mobilnosti): »Nisi obtičal v prometu. Ti si promet.« Na to opozarjajo tudi prometni strokovnjaki in svetujejo, da najprej premislimo, kako lahko sami prispevamo k zmanjšanju gneče. Na to lahko vpliva sleherni posameznik, in sicer z izbiro ustreznejšega načina premikanja po mestu.

Nasveti, kako lahko bolj učinkovito pridete do izbrane točke v mestu

  • avtomobila za premagovanje kratkih razdalj ne potrebujete – sprehodite se, med drugim po približno 17 ha velikem območju za pešce v mestnem središču, kjer se lahko brezplačno zapeljete z enim od 7 električnih vozil Kavalir (ali s Klinko Kavalirjem, ki vozi na območju UKC Ljubljana in Onkološkega inštituta), in številnih zelenih površinah, ki smo jih v zadnjih letih dopolnili z več kot 120 ha prenovljenimi degradiranimi območji z različnimi vsebinami;
  • uporabite (lastno) kolo ali tisto iz sistema izposoje mestnih koles BicikeLJ, ki vključuje 84 postajališč in 840 koles, pri čemer je prva ura vožnje brezplačna; od junija 2022 lahko (so)uporabite tudi električno kolo iz sistema izposoje Nomago;
  • vozite se z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa, ki nenehno posodablja svoj vozni park z do okolja prijaznimi avtobusi za 1,30 EUR, ki omogoča brezplačen prestop v 90 minutah; ob tem pa podaljšuje proge tudi v sosednje občine in optimizira linije skladno s potrebami potnikov;
  • priporočamo tudi vožnjo z vlaki, čeprav kot občina nimamo pristojnosti pri urejanju železniškega prometa;
  • če že uporabljate avtomobil, poskrbite, da vas bo v njem več: za prevoz se dogovorite s sosedi, sodelavci, znanci, prijatelji, sorodniki …, ali pa ponudite prevoz komu, ki ga išče na raznih platformah, kot so Prevozi.org, skupine na družbenih omrežjih …;
  • če v Ljubljano prihajate od drugod s svojim avtomobilom, ga pustite na obrobju – na katerem od šestih parkirišč po sistemu P+R (P+R Dolgi most, P+R Barje, P+R Stožice, P+R Studenec, P+R Ježica, P+R Stanežiče) za ugodno ceno (1,30 EUR plačate za parkirnino do konca tistega dne in dobite še 2 voznini za avtobus);
  • v mestu ni prave potrebe po lastnem avtomobilu, zato si ga rajši si izposodite samo takrat, ko ga dejansko potrebujete – v Ljubljani od poletja 2016 deluje sistem souporabe izključno električnih vozil Avant2Go, ki spodbuja deljenje vozil namesto lastništva (angl. »car sharing«);
  • ker izvajamo strožjo parkirno politiko v mestu (omejitev dostopa motornim vozilom – območje za pešce, skupni prometni prostor na Slovenski cesti, Trg MDB, Čufarjeva ulica, Petkovškovo nabrežje, višje cene parkiranja v coni I, zmanjševanje števila površinskih parkirnih mest …) in ugodnejšo na obrobju (nižja cena parkiranja, parkirne dovolilnice za stanovalce, medtem ko se na njihove pobude območje plačljivega parkiranja širi z namenom preprečevanja dolgotrajnega parkiranja »zunanjih« vozačev, omogočanje parkiranja na P+R, širjenje mreže P+R …), se vam bolj splača pustiti avto doma;
  • z dobrim načrtovanjem poti ste že na dobri poti – spremljajte aktualne objave in uporabite katero od aplikacij in spletnih orodij, s katerimi boste na podlagi ažurnih informacij in optimalne kombinacije različnih načinov premikanja hitreje prišli do cilja (PROMinfo, A to B: Ljubljana, Urbana …);
  • uporabljajte prometno manj obremenjene poti;
  • odpravite se od doma pravočasno (zlasti ob slabem vremenu in delih na cesti);
  • bodite pozorni na trenutno stanje na terenu in upoštevajte predpise ter signalizacijo;
  • bodite prijazni – sodelovanje, spoštovanje in strpnost so trije ključni pojmi za uspešno sobivanje, tudi v prometu.