-
16. 9. 2018
Man anam ke Rostam bovad pahlavan, LUTKE 2018
Man anam ke Rostam bovad pahlavan ali Svojo slavo sem podedoval po Rostamu je farsijski rek o perzijskem mitološkem junaku. Ali Moini ga je izbral, da bi ponazoril, kako se lahko sleherni človek polasti uspeha nekoga drugega, in sicer tako, da si prisvoji njegove sposobnosti in vrline. Ali Moini je skozi mehanski sistem škripcev povezan z lutko, kovinskim ogrodjem v človeški velikosti. Ko se premika, lutka oživi in reproducira plesalčeve gibe. Vzpostavi se fascinantna zrcalna igra, nenavaden dialog med človekom in strojem. Razpira vprašanja identitete, subjekta in predmeta, ustvarjalca in njegovega avatarja.
-
16. 9. 2018
Vu, LUTKE 2018
Vu je duhovit in inteligenten solo spektakel, ki se giblje na presečišču gledališča objekta, cirkusa in pantomime. Običajna dnevna priprava skodelice čaja glavnega akterja zaradi obsesivne natančnosti pripelje celo do roba norosti in neobvladljivih razsežnosti. Izjemno duhovita, sugestivna in napeta cirkuška miniaturka pod drobnogled postavlja naše vsakodnevne rituale in jih skozi virtuozno žonglersko spretnost in igralčevo iznajdljivost prikaže povsem v novi perspektivi.
-
16. 9. 2018
Zlahka pozabljeno, LUTKE 2018
Pred nekaj leti se je avtor začel zavedati minljivosti in izmuzljivosti svojega spomina. To je še posebej zaznaval pri svoji dementni mami. Igralec nas povabi, da skupaj z njim sedemo za okroglo mizo. Skozi drobne predmete, raznolikost zvokov in fotografij pred nami fascinantno razpre drobček španske zgodovine v drugi polovici 20. stoletja in skozi močno zaporedje senzoričnih izkušenj v nas prebudi stare spomine ter izumlja nove. Kot čarovnik istočasno prepleta preteklost in prihodnost.
-
16. 9. 2018
Zadnji Brigitin ples, LUTKE 2018
Zadnji Brigitin ples poetično raziskuje različne načine gibanja in upodablja nenavadno Brigitino zgodbo. S starostjo so se njeni spomini obarvali črno-belo, niti se ne spomni, da bi v mladosti barve sploh kdaj obstajale. Živi na stolu, ki si ga je ustvarila iz svojih spominov in trenutkov življenja, ki so izgubili svojo dušo. A danes je drugačen dan ...
-
16. 9. 2018
PD4, LUTKE 2018
PD4 je simulaker, hoja po raztegljivi algoritmični neskončnosti nadomestne resničnosti, ki preizkuša meje lastne zaznave in zavedanja samega sebe. Instalacija postavlja gledalca v okolje, v katerem je forma opazovanega posledica njegovega opazovanja in gibanja po prostoru. Aktivni obiskovalec postane igralec v resnični igri, je ustvarjalec tega, kar opazuje, in preko medija telesnih ter miselnih procesov vodi v razširjanje zavesti. V tem odpiranju (ne)resničnih prostorov se vse bolj zgublja občutek za lastno telo in občuti teža lastne telesnosti.
-
16. 9. 2018
Glina, igra in druge traparije, LUTKE 2018
Joachim Torbahn se v svoji najnovejši kreaciji posveča enemu najzgodnejših načinov človekovega izražanja: glini, ki ponuja nešteto ustvarjalnih možnosti. Z gnetenjem, trkanjem, udarjanjem, strganjem, trganjem, lepljenjem nas popelje v prvinsko, čutno izkušnjo, v pravljičnost in magičnost prvobitnih zgodb o stvarjenju in preobrazbah.
-
16. 9. 2018
Wax, LUTKE 2018
V predstavi Wax postane oder izkustveni laboratorij, kjer glavna akterka skozi gib raziskuje različna stanja in oblike čebeljega voska. Z rokodelsko spretnostjo iz voljnega in upogljivega materiala ustvarja povsem nenavadne podobe. Vendar se vosek ne odziva vedno tako, kot bi želela. Igralka nas skozi različna razpoloženjska stanja popelje v nepredvidljiv in neznan svet, poln nepričakovanih presenečenj, kjer se na novo preizprašuje posameznikova svobodna volja.
-
16. 9. 2018
Umetnost v tebi: spominski atelje Stojana Batiča
-
15. 9. 2018
Opice, LUTKE 2018
Lutkovno gledališče Ljubljana predstavlja novo mednarodno koprodukcijo Opice izraelskega umetnika Amita Drorija, pri kateri sodeluje s Hazira – Performance Art Arena iz Jeruzalema, TJP-Centre Dramatique National d’Alsace iz Strasbourga in Theatre Garonne iz Toulousa. Izraelsko-francosko-slovenska koprodukcija je nastala v sklopu evropskega projekta N.A.P.P., ki skrbi za razvoj sodobnih lutkovnih pristopov v povezavi z digitalno umetnostjo. Svetovna premiera je bila 16. marca 2018 na festivalu Les Giboulées v Strasbourgu.
-
15. 9. 2018
Viktorija 2.0, LUTKE 2018
Zmagovalci so samozavestni. Zmagovalci so strastni. Zmagovalci vedo, da je največje tveganje ne tvegati. Zmagovalci so lepo grajeni in imajo čudovite, čvrste, polne zadnjice. Zmagovalci imajo partnerje. S čudovitimi, čvrstimi, polnimi zadnjicami. Zmagovalci so ljubljeni. Zmagovalci ljubijo življenje. In življenje ljubi njih.