Rožnati trikotnik (Bent)

Rožnati trikotnik (z izvirnim naslovom Bent, 1979) ameriškega dramatika Martina Shermana je eno najpomembnejših dramskih del LGBT-kanona. Sherman ga je pisal v času, ko svet o nacističnem preganjanju homoseksualcev ni vedel skoraj ničesar. Kajti ko so po vojni zavezniki izničili vse nacistične zakone, stare pa pustili, je v veljavi ostala tudi prepoved homoseksualnosti. Vsi, ki so bili internirani zaradi homoseksualnosti in so preživeli, po vojni niso mogli povedati, zakaj so bili poslani v taborišča. Uprizoritev v ospredje pripelje ljubezensko zgodbo sredi predvojne Nemčije, ko so oblast prevzeli nacionalsocialisti, in izpostavi zgodovino homokavsta, v katerem je bilo tisoče LGBT-oseb označenih z rožnatim trikotnikom in poslanih v taborišča smrti. Rožnati trikotnik (Bent) je brezčasna igra o ljubezni, človečnosti, nemoči in upanju, pa tudi o tem, da se predsodki in nestrpnost iz najtemnejšega časa 20. stoletja lahko kaj hitro ponovijo. Ob tem nas opominja, da je sprejemanje samega sebe pogoj za boj proti vsem oblikam zatiranja.

Rožnati trikotnik (z izvirnim naslovom Bent, 1979) ameriškega dramatika Martina Shermana je eno najpomembnejših dramskih del LGBT-kanona. Sherman ga je pisal v času, ko svet o nacističnem preganjanju homoseksualcev ni vedel skoraj ničesar. Kajti ko so po vojni zavezniki izničili vse nacistične zakone, stare pa pustili, je v veljavi ostala tudi prepoved homoseksualnosti. Vsi, ki so bili internirani zaradi homoseksualnosti in so preživeli, po vojni niso mogli povedati, zakaj so bili poslani v taborišča. Uprizoritev v ospredje pripelje ljubezensko zgodbo sredi predvojne Nemčije, ko so oblast prevzeli nacionalsocialisti, in izpostavi zgodovino homokavsta, v katerem je bilo tisoče LGBT-oseb označenih z rožnatim trikotnikom in poslanih v taborišča smrti. Rožnati trikotnik (Bent) je brezčasna igra o ljubezni, človečnosti, nemoči in upanju, pa tudi o tem, da se predsodki in nestrpnost iz najtemnejšega časa 20. stoletja lahko kaj hitro ponovijo. Ob tem nas opominja, da je sprejemanje samega sebe pogoj za boj proti vsem oblikam zatiranja.