ponedeljek, 16. 3. 2015

FERFL-ova "zeliščna lizika"

V prostorih Javnega zavoda Cene Štupar je med 6. in 8. marcem 2015 potekal že drugi FERFL-ov Startup vikend z družbenim učinkom, ki je bil tokrat usmerjen v vroče ideje na področju nabiralništva, zeliščarstva in zadružništva. Zmagala je ideja »Zeliščna lizika«.

Zbrani bodoči podjetniki so se na podlagi skupnih interesov povezali v podjetniške ekipe in cel vikend intenzivno razvijali svoje poslovne ideje ter se mrežili v prostorih zavoda Cene Štupar – CILJ. Zmagovalna ekipa vikenda je strokovno komisijo prepričala z idejo »Zeliščna lizika«, ki je namenjena otrokom in mlajši generaciji kot nadomestek za tablete in ostala zdravila.

Startup vikend je potekal v sodelovanju z Zavodom Republike Slovenije za zaposlovanje, Lekarno Ljubljana, Mestno občino Ljubljana ter zavodom Uspešen podjetnik.

Skozi celoten vikend so se odvijale različne aktivnosti. Ekipe so delale po metodi Vitkega podjetništva, s katero se da hitro in učinkovito preveriti kakovost določene poslovne ideje. S pomočjo različnih mentorjev in govorcev so čez vikend oblikovali svoje poslovne modele, razvijali prototipe, se učili učinkovitega podjetniškega raziskovanja ter spoznavali, kako jim lahko povezovanje z različnimi organizacijami pomaga na podjetniški poti.

Bolj, ko se je FERFL-ov Startup vikend bližal h koncu, bolj je postajalo vroče. V nedeljskem popoldnevu so sodelujoče ekipe dobile priložnost, da svojo idejo predstavijo strokovni komisiji. Delo strokovne komisije, ki so jo sestavljali Maruška Markovič (Mestna občina Ljubljana), Gregor Saković (NLB), Lenka Puh (Zadruga eTri), dr. Janko Rode (strokovnjak na področju zelišč), mag. Jurij Snoj (Zavod za zaposlovanje) in Mitja Pajek (Cestel d.o.o.), ni bilo enostavno. Ekipe so imele na voljo 3 minute časa, da člane komisije prepričajo, da je prav njihova ideja tista prava, ki ima pomemben družbeni učinek.

Zmagovalna ideja, ki je prepričala komisijo, je bila Zeliščna lizika. Ideja temelji na liziki, iz naravnih sestavin in brez umetnih dodatkov ter predstavlja nadomestilo za tablete in druga zdravila, katere otroci zelo ne-radi pojedo. Naravna barva za pirhe, izdelana iz zelišč in zelenjave, je ideja, ki si je prislužila drugo mesto. Tretje mesto pa je po seštevku točk pripadalo dvema ekipama. Prva je komisijo prepričala z idejo o orehovem olju za brezskrbno uživanje na soncu, druga pa s pridelavo medu s sokom rdeče pese.

Poleg štirih zmagovalnih idej, si je mesto v programu Usposabljanje za življenjsko uspešnost – Izzivi podeželja s svojimi vročimi idejami prislužilo še 10 ekip. Namen usposabljanja je, da udeleženci pridobijo širša podjetniška znanja in kompetence ter izdelajo prototip svoje ideje. Po zaključku jim bo zagotovljen 3-mesečni brezplačni »coworking« prostor z vsestransko podjetniško podporo, vključno s svetovalno pomočjo na področju podjetništva, prava, računovodstva in zakonodaje.

Usposabljanje za življenjsko uspešnost – Izzivi podeželja se bo začelo 23. marca 2015 in bo potekalo v novem podjetniškem centru DPlac - stičišču podjetniških idej z družbenim učinkom.