Ljubljana praznuje
Ob prazniku Ljubljane je 7. maja 2016 stekel promet po novem odseku Ceste Dolomitskega odreda ter po prenovljenem južnem delu Slovenske ceste. Predstavljamo tudi 30 novih okolju prijaznih mestnih avtobusov ter spremembe tras linij 14 in 14B ter 19B in 19I.
Ob odprtju obeh cest so začele veljati spremembe tras mestnih avtobusov, ki vozijo na linijah 14 in 14B ter 19B in 19I.
Spremenjena trasa linije 14
Po odprtju novega odseka Ceste Dolomitskega odreda sta trasi linije 14 in 14B na območju Vrhovcev in Bokalc združeni v eno. Nova, združena linija se imenuje Savlje – Bokalce in po novem poteka po Poti Rdečega križa, Cesti na Vrhovce, Cesti na Bokalce in Cesti na Brdo vse do Bokalc. Postajališči Preval in Brdo na Cesti na Brdo sta ukinjeni, namesto njiju sta urejeni novi postajališči na Brdu in na Poti Rdečega križa, ki stojita nedaleč stran od dosedanjih postajališč.
LPP s temi spremembami potnikom zagotavlja veliko več odhodov: potnikom iz Bokalc kar 60%, potnikom iz Vrhovcev pa 40% več odhodov. Za spremembo linije so se odločili tudi zaradi večjega števila potnikov v novem naselju Zeleni gaj na Brdu, saj jim tako omogočajo boljšo povezavo z mestom in s celotno mrežo linij LPP.
Avtobusi na južnem delu Slovenske ceste
Po odprtju južnega dela Slovenske ceste so po tem odseku v obe smeri znova zapeljali tudi mestni avtobusi (razen linij 51 in 56). Na Slovensko cesto sta se vrnili tudi liniji 19 B in 19 I. Avtobusi na tej liniji so doslej vozili po trasi: Karlovška cesta, predor pod Gradom, Krekov trg, Kopitarjeva ulica, Resljeva cesta, Komenskega ulica, Tavčarjeva/Dalmatinova ulica, Slovenska cesta, zdaj pa vozijo na trasi Karlovška, Zoisova, Slovenska cesta.
Novi, okolju prijazni avtobusi LPP
Na osrednjem delu Slovenske ceste so bili v soboto, 7. maja 2016, na ogled postavljeni novi, okolju prijazni mestni avtobusi na zemeljski plin, ki ga dobavlja Energetika Ljubljana in s katerimi dodatno skrbimo za še čistejši zrak in manj hrupa v letošnji Zeleni prestolnici Evrope.
Vozni park Ljubljanskega potniškega prometa je tako bogatejši za trideset novih nizkopodnih zgibnih avtobusov, ki so z 18 m dolžine najdaljši zgibni avtobusi v voznem parku. Z nakupom avtobusov se je zmogljivost Ljubljanskega potniškega prometa v jutranjih konicah povečala, kar je še posebej pomembno za najbolj obremenjene linije, na katerih bodo ti avtobusi večinoma tudi vozili.
Avtobusi so opremljeni v skladu z najnovejšimi evropskimi standardi. So nizkopodni, imajo video sistem, LED prikazovalnike, na vseh področjih so prilagojeni osebam z oviranostmi (imajo klančino, glasovne napovednike, napovedi smeri vožnje, prikazovalnike nad voznikom, ustrezne prostore za starejše in osebe z oviranostmi, ustrezno obarvano oprijemalno drogovje ter nosijo oznako najnovejšega evropskega standarda za izpušne pline EURO VI).
Povprečna starost voznega parka mestnega potniškega prometa se je s tem nakupom pomladila na 8,73 let. Z modernimi okolju prijaznimi avtobusi, ki za pogonsko gorivo uporabljajo zemeljski plin, izboljšujemo kakovost urbanega življenja v Ljubljani.
S posojilom NLB smo kupili 30 novih avtobusov, kar predstavlja drugo drugo največjo obnovo voznega parka LPP (od leta 2007 do zdaj so skupaj zamenjali že 131 avtobusov, od tega 47 solo in 84 zgibnih).
Dodajmo še, da bo Ljubljanski potniški promet, ki vsak dan zapelje do 200 tisoč potnikov, svoj vozni park kmalu dopolnil še s sedmimi avtobusi, ki ustrezajo najstrožjim okoljskim zahtevam EURO VI. Te avtobuse bo kupila Mestna občina Ljubljana s finančno spodbudo EKO sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada.