ponedeljek, 15. 7. 2013

Ločeno zbiranje odpadkov

Snaga je aprila 2013 odpeljala 53,2% ločeno zbranih odpadkov. Občani so tako v zabojnike za ločene frakcije prvič odložili več odpadkov kot v črne zabojnike.

Številke kažejo, da je bila odločitev Snage in MOL za temeljito spremembo sistema zbiranja odpadkov prava: aprila letos so se začeli z velikimi koraki približevati cilju sedemdesetih odstotkov ločeno zbranih frakcij v skupnem masnem deležu komunalnih odpadkov.

»Spremembe, ki smo jih na področju, ki ga pokriva Snaga, uvajali med majem 2012 in aprilom 2013,
so pripeljale do izvrstnih rezultatov. Ti izhajajo iz doslednejšega ločevanja naših uporabnikov, ki so ga omogočili tudi zabojniki za embalažo in papir pred domačim pragom, manjša pogostnost odvoza preostanka odpadkov in tudi dobro sodelovanje z novinarji. Ti so občane seznanjali z vsemi vidiki sprememb, Snago pa na pomanjkljivosti in težave na terenu,« je uvodoma poudaril direktor Snage Janko Kramžar.

Ljubljana po deležu ločeno zbranih odpadkov, namenjenih recikliranju, spada v evropski vrh med mesti primerljive velikosti. Snaga v kratkem pričakuje še boljše rezultate, saj »bomo predvidoma spomladi 2014 razširili območje zbiranja BIO odpadkov. Vključili bomo tista naselja v vseh desetih občinah, kjer bodo občani sami izrazili željo po zbiranju BIO odpadkov v rjavih zabojnikih,« je napovedal svetovalec direktorja Igor Petek. Med načrti za leti 2013 in 2014 je Petek izpostavil še razširitev zbiranja papirja pri uporabnikih doma (danes je to omogočeno le prebivalcem Ljubljane), odprtje centra za ponovno uporabo in dveh novih zbirnih centrov ter dosledno opozarjanje na kršitve in akcije nadzora nad ločevanjem odpadkov. Poleg tega, da Snaga odpelje čim več ločenih in čim manj preostanka odpadkov, je pomembno tudi, s čim jih odpelje.

Snaga je zato predstavila tudi smetarska vozila na zemeljski plin, saj je edino komunalno podjetje v Sloveniji, ki odpadke odvaža tudi s tovornjaki, ki jih poganja najčistejše fosilno gorivo. Poleg tega, da so občutno tišja od dizelskih vozil, je tudi strošek goriva pri vozilih na plin za približno 20 odstotkov nižji kot pri dizelskih vozilih.
»Že več let skrbimo, da so naša vozila čim bolj prijazna do okolja. Za čiščenje v mestnem jedru zato uporabljamo tovorna vozila in pometalni stroj na električni pogon. Tovrstna vozila skorajda ne povzročajo škodljivih izpustov in ne povzročajo nobenega hrupa. Več kot trideset Snaginih vozil je opremljenih z avtoplinsko instalacijo, ki med drugim pomembno znižuje izpuste dušikovega oksida, ogljikovega dioksida in ogljikovega monoksida. Pomembna prednost je tudi to, da pri 30 vozilih z vgrajenim avtoplinom vsako leto prihranimo približno 20.000 evrov,« je povedal pomočnik direktorja Stane Vodopivec.