torek, 11. 9. 2012

Lutke 2012

Med 11. in 15. septembrom 2012 v Ljubljani poteka 11. Mednarodni bienalni lutkovni festival LUTKE 2012, ki ga že dvajseto leto organizira Lutkovno gledališče Ljubljana.

V petih dneh se bo na različnih prizoriščih Lutkovnega gledališča Ljubljana in po ljubljanskih ulicah predstavilo 26 lutkovnih uprizoritev, v spremljevalnem programu pa si bo moč ogledati še razstave, glasbene nastope in avdiokinetično inštalacijo na Ljubljanskem gradu.

Gostujoči umetniki prihajajo iz 19 držav: Madžarske, Velike Britanije, Španije, Izraela, Češke, Srbije, Hrvaške, Nemčije, Izraela, Francije, Grčije, Bolgarije, Estonije, Nizozemske, Italije, Kolumbije, Švice, Kanade in Slovenije.
Uradni program festivala so oblikovali lutkovni in filmski režiser Jan Zakonjšek, scenograf Branko Hojnik in v. d. umetniške vodje Lutkovnega gledališča Ljubljana Ajda Rooss. Vanj so zajete kakovostne avtorsko, žanrsko, tehnološko in vsebinsko raznolike predstave, ki širijo referenčni prostor lutk ter potrjujejo neskončne in ne slutene možnosti njihovega izraza.

Program in več informacij o festivalu si lahko preberete na naslednji povezavi


Razstava »Pravljične podobe, ujete v metuljnico fotografskega objektiva«.

Na razstavnem prostoru na Krakovskem nasipu bo v okviru festivala LUTKE do 3. oktobra 2012
na ogled razstava Pravljične podobe, ujete v metuljnico fotografskega objektiva, ki pripoveduje zgodbo o dveh umetnikih, o rojstvu slovenskega lutkovnega gledališča, o čarobnem prostoru fantazije, kjer mrtev predmet oživi in postane scensko bitje in o podobah, ki so za trenutek ustavile in ujele njegov odrski ples.
Slikar Milan Klemenčič se je šolal v evropskih umetnostnih centrih: v Benetkah, Milanu in Münchnu. Z znanjem in izkušnjami, ki si jih je nabral, je Slovencem ustvaril evropsko primerljivo lutkovno gledališče, kar mu je priznala tudi mednarodna lutkovna organizacija UNIMA, ki ga je leta 1958 posthumno imenovala za svojega častnega člana. Začel je v Šturjah pri Ajdovščini, vrh pa dosegel v Ljubljani, ki jo je s svojimi ustvarjalnimi presežki zadolžil, da poskrbi za njegovo zapuščino, ki pomeni dragocen delček slovenske kulturne zakladnice.
Fotograf Žiga Koritnik pa je znanje nabiral doma in zdaj kot cenjen ustvarjalec svoje mojstrstvo že več kot dvajset let dokazuje z razstavami, delavnicami in prispevki v številnih strokovnih revijah ter drugih medijih širom po svetu. Stična točka obeh umetnikov je prav fotografija, saj je bil tudi Klemenčič izvrsten fotograf in začetnik slovenske barvne fotografije. Povezala pa ju je monografija Milan Klemenčič, iskalec lepote in pravljičnih svetov. Zanjo je Koritnik posnel preko osemdeset imenitnih fotografij, katerih zbor je pripravil za razstavo na Krakovskem nasipu, saj bi bilo preprosto škoda, da bi ostale skrite očem širše javnosti.
(Matjaž Loboda)