ponedeljek, 19. 4. 2010

Mednarodna vaja vodnikov reševalnih psov

Konec preteklega tedna je potekala 12. mednarodna vaja vodnikov reševalnih psov "Ljubljana 2010".

Od 16. do 18. aprila 2010 je na širšem območju Ljubljane potekala 12. mednarodna vaja vodnikov reševalnih psov »Ljubljana 2010«.

Vajo je organiziralo Društvo vodnikov reševalnih psov Slovenije (DVRPS) in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za zaščito, reševanje in civilno obrambo.

Mednarodna vaja je bila namenjena preverjanju reševalne sposobnosti vodnikov in psov v ruševinah in pri iskanju pogrešanih oseb ter posameznih elementov organizacije reševanja ob potresu.

Letos je na vaji vodnikov reševalnih psov sodelovalo 15 ekip iz Republike Slovenije, Zvezne republike Nemčije in Republike Hrvaške, skupaj kar 45 tekmovalcev. Vaja je bila zastavljena tako, da skušajo okoliščine v katerih poteka delo ekip čim bolj natančno posnemati realne okoliščine.

Ekipe (sestavljene so bile iz treh vodnikov in treh psov) so morale v štirinajstih urah opraviti 11 nalog na 7 deloviščih:

  • 5 x iskati pogrešane osebe v ruševinah,
  • 2 x iskati pogrešane osebe v naravi,
  • 1 x premagati ovire s pomočjo vrvne tehnike,
  • 1 x nuditi prvo pomoč,
  • 2 x opraviti orientacijski pohod.

Pogrešane v ruševinah so iskali na naslednjih območjih: SUPER LI – Bizovik, GRADIS – BTC, Zadobrova, ASTRA Bežigrad, IG, pogrešane v naravi so iskali na območju Sv. Jožefa pri Podpeči in Lanišča, prvo pomoč so nudili na območju Lanišča, vrvno tehniko so uporabljali na območju ASTRE za Bežigradom,orientacijski pohod, 5 km - med Podpečjo in sv. Jožefom, vodenje vaje njen t.i. bazni tabor pa je bil v gasilskem domu v Kozarjah.

Aktivnosti na deloviščih so potekale v soboto 17.aprila 2010 neprekinjeno od 5.15 ure zjutraj do 22.00 ure zvečer.

 

Logistika

Za vajo so potrebne obsežne in zahtevne vsebinske in organizacijske priprave. Sodelovalo je veliko število ljudi iz različnih organizacij in ena od pomembnih nalog je bila usklajevanje njihovega dela. Tudi ta del vaje je bil  zastavljen tako, da posnema organizacijo in vodenje ob nesrečah. Pri organizaciji in izvedbi vaje sodelujejo tiste organizacije in njihovi člani, ki tudi sicer sodelujejo v sistemu zaščite in reševanja Mestne občine Ljubljana. To so Oddelek za zaščito, reševanje in civilno obrambo Mestne uprave Mestne občine Ljubljana (8 oseb za organizacijo, administrativne zadeve, zveze, odnose z javnostjo, prevoze, zagotavljanje prehrane in druge operativne naloge), prostovoljna gasilska društva Gasilske zveze Ljubljana (17 voznikov in vozil za prevoz ekip), člani Zveze sklovenskih katoliških skavtinj in skavtov (52 oseb za markirante) in 16 ocenjevalcev in vodij delovišč (Društvo vodnikov reševalnih psov Slovenije in zunanji strokovnjaki), 2 člana Gorske reševalne službe - Društvo Ljubljana. Skupaj z opazovalci in tekmovalci nas bo okoli 170. Stroški vaje bodo pokriti s sredstvi proračuna Mestne občine Ljubljana (7.000 EUR), s kotizacijo udeležencev (55 EUR/osebo), s približno 2500 urami prostovoljnega dela ter drugimi finančnimi sredstvi.

 

Prijavljena društva vodnikov reševalnih psov

  • DVRPS-1 Slovenija
  • ERPS-1 Slovenija
  • KOSSP Zagreb Hrvaška
  • HGSS Hrvaška
  • ERPS-2 Slovenija
  • DVRPS-2 Slovenija
  • ERPS-3 Slovenija
  • JUH Nemčija
  • Maltheser Hilfdienst Rottenburg Nemčija
  • KVRP Kranj-1 Slovenija
  • MOL Slovenija
  • CRDA Zagreb Hrvaška
  • Malteser Hilfdienst Nurtigen Nemčija
  • KVRP Kranj-2 Slovenija
  • CRDA Rijeka Hrvaška

 

Opis nalog

Vaja je zastavljena tako, da v kar največji meri posnema resnično situacijo. Osnova vaji je dejstvo potresne nevarnosti osrednjega dela Slovenije ter predpostavka o potrebi po mednarodni reševalni pomoči ob potresu. Poudarek pri izvajanju aktivnosti ekip je na najdbi pogrešanih. Ekipe bodo morale biti na razpolago za reševanje ves čas vaje in ne bodo imele vnaprej znanega urnika, vrste dela niti števila pogrešanih oseb. V skladu z mednarodno prakso bo oblikovan sprejemni center za reševalne ekipe in bazni tabor od koder bodo ekipe odhajale na reševalne akcije. Način dela je prepuščen ekipi. Ekipe bodo morale same poskrbeti za svojo nastanitev in prehrano, prav tako morajo imeti za opravljanje nalog svojo opremo.

Vse navedeno je skladno z navodili INSARAG (The International Search and Rescue Advisory Group – OZN OCHA http://www.ochaonline.un.org )

 

Podrobnosti vadbenih nalog

Iskanje v ruševini

V ruševini se išče pogrešane osebe v, poleg ali na objektih velikosti okoli 1000 m2. Vodnik mora ostati zunaj območja tako dolgo, dokler pes ne nakaže pogrešane osebe oziroma vodniku ocenjevalec ne dovoli vstopa v objekt. Psi ene ekipe lahko iščejo posamično ali hkrati. Območje in način dostopa do objekta določi sodnik za vsako lokacijo posebej. Na eni od ruševin bo potrebno najdbo potrditi še z drugim psom. Šele v tem primeru se bo štelo, da je oseba najdena. Na eni izmed lokacij se bo v sklopu iskanja v ruševini izvedlo tudi preverjanje uporabe vrvne tehnike, ki bo pogoj za izvedbo nadaljnih nalog.
Čas iskanja: 30 minut

Iskanje pogrešanih oseb

Ekipa išče na izbranem terenu osebe, ki so skrite v naravnem skrivališču ali največ
2 m nad tlemi. Način iskanja je poljuben (posamično ali skupaj), pri čemer morajo vodniki ostati na realni ali namišljeni sredinski liniji. Velikosti iskalnega območja je okoli 100.000 m2.
Čas iskanja: 30 minut

 

Ocenjevanje

Za ocenjevanje iskanja velja IRO izpitni pravilnik.

Temeljni kriterij ocenjevanja je število najdenih oseb. Ekipa bo uspešna pri svojem delu, če bo našla 70% oseb oziroma prejela 70% možnih točk za najdbo oseb. Vsaka najdena oseba prinese 100 točk. Za vsako napačno nakazovanje se odbije 30 točk. Sodniki bodo ocenjevali tudi delo ekipe na vsakem delovišču po naslednjih kriterijih:

  • Organizacija reševanja do 20 točk
  • Vodljivost psa do 40 točk
  • Delo vodnika do 20 točk
  • Prva pomoč ekipi prinese 100 točk.

Pri preizkusu iz vrvne tehnike prejme ekipa 100 točk, če se vsi njeni člani spustijo
po vrvi. Za vsakega člana ekipe, ki se po vrvi ne spust, se ekipi odbije 33 točk.

Čas iskanja

Upoštevano bo skupno dosežen čas najdbe vseh oseb na vseh deloviščih na naslednji način:

Vse osebe najdene v 70% skupnega časa – 100 točk

Če ekipa na delovišče ne pride pravočasno, delo nadaljuje na naslednji delovni točki po časovnem
razporedu. Psi morajo pred vajo opraviti test agresivnosti. Ob morebitni agresivnosti psa med vajo
(poškodovanje markerja) bosta pes in vodnik takoj diskvalificirana, ostala člana ekipe pa bosta lahko nadaljevala z delom. Ekipe nastopajo na lastno odgovornost in se tudi same nezgodno zavarujejo.

Drugo

Preizkus organizacije radijskih zvez z več delovišči, organizacije baznega tabora, sprejema tuje reševalne pomoči, organizacije uporabe večjega števila domačih in tujih reševalnih enot na večjem številu delovišč, organizacije in izvedbe štabnega dela ob potresu.

 

Urnik

Petek, 16.4.2010

16.00 - 18.00 – prijava v sprejemnem centru (ICZR-IG);
16.00 – 18.00 - veterinarski pregled in test agresivnosti - sprejemni center (ICZR-IG);
18.30 - 20.00 – sestanek vodij ekip – sprejemni center (ICZR-IG) .

Sobota, 17.4.2010

05.15 - začetek dela
22.00 - konec dela

Nedelja, 18.4.2010

10.00 – zaključek vaje s podelitvijo priznanj (bazni tabor – PGD - Kozarje). 

 

Oddelek za zaščito, reševanje in civilno obrambo MOL