"Nostalgija" v Jakopičevem sprehajališču
V Jakopičevem sprehajališču v parku Tivoli si lahko do 30. aprila ogledate izjemno fotografsko razstavo "Tarkovsky’s Nostalghia – The Journey Within".
Skoraj sto še nikoli videnih fotografij, ki jih je na snemanju mojstrovine Andreja Tarkovskega, filma Nostalgija (1983), posnela angleška fotografinja Deborah Beer (1950–1994), prihaja iz zbirke Gideona Bachmanna, ki jo hrani arhiv Cinemazero Images (Pordenone, Italija).
Razstavo Nostalgija (Tarkovsky's Nostalghia – The Journey Within), ki so jo v Kinodvoru pripravili v okviru Leta kina, predstavlja njihovo drugo sodelovanje z arhivom Cinemazero iz Pordenona. V galeriji Kinodvora so namreč pred približno dvema letoma gostili njihovo čudovito razstavo fotografij, ki jih je Gideon Bachmann posnel na setu Fellinijevega filma 8 1/2.
V pogovorih predstavnikov Kinodvora z italijanskimi kolegi so ti predlagali, da bi pripravili razstavo skoraj stotih doslej še nikoli videnih fotografij s snemanja Nostalgije, filma Andreja Tarkovskega iz leta 1983, ki jih je Bachmannova partnerica Deborah Beer posnela v Italiji. Iz prvega izbora fotografij, ki so jih pokazali, je bilo očitno, da bodo zunaj, v naravi, ti večinoma eksterierni posnetki videti izvrstno. Poleg tega svetovna premiera razstave pomeni, da bo imel dogodek odkrito mednaroden značaj in privlačnost.
Do 30. aprila 2014 bo razstava "Nostalgija" v Jakopičevem sprehajališču parka Tivoli zagotovo obogatila kulturno in turistično ponudbo Ljubljane.
Med Nostalgijo in Kinodvorom pa je še ena posebna povezava. Nostalgija je bil zadnji od sedmih celovečercev Tarkovskega, ki je še manjkal v zbirki Slovenske kinoteke. Ko je Kinoteka obnovila in ponovno odprla Kinodvor kot prvi celoletni art kino v Sloveniji, je bila ena njenih ambicij, da bi uvedla prakso ponovnega izdajanja filmskih klasik. Nostalgija je bil tako prvi film, za katerega so bile pravice kupljene prav s tem namenom. In ko se je v ponedeljek, 13. oktobra 2003, v obnovljenem Kinodvoru odvila prva javna projekcija za darovalce akcije Na svojem stolu, je bila na sporedu ravno Nostalgija.
Na neki način je torej Nostalgija predstavljala nov začetek v prikazovanju kakovostnega filma v Ljubljani in menimo, da ni izgubila tega simbolnega pomena.
Njen avtor Andrej Tarkovski je vedno zasedal posebno mesto v filmski kulturi Ljubljane in Slovenije. Do neke mere bi ga lahko imenovali celo kultni režiser. Po eni strani je njegovo delo očitno visoka umetnost z veliko začetnico, po drugi pa je tudi »popularen« in projekcije njegovih filmov so bile vedno med najbolje obiskanimi v kinotečnem repertoarju.
Kinodvor je se zato s Kinoteko dogovoril, da bodo na pol poti – torej v prvi polovici marca – prikazali vseh sedem celovečercev Andreja Tarkovskega in 12. marca zaključili z Nostalgijo. Tej projekciji je sledil obširen pogovor z Gideonom Bachmannom o Nostalgiji, njegovi ženi in dolgoletni partnerici Deborah Beer ter njunem srečanju s Tarkovskim.
Ricardo Constantini je razstavo pripravil v sodelovanju z Gideonom Bachmannom, Raffaello Canci, in Marianito Santarosso. Razstavo so Kinodvoru omogočili Turizem Ljubljana, Riko kot pokrovitelj razstave in Mestna občina Ljubljana, pripravili pa so jo v sodelovanju s Slovensko kinoteko, RTV Slovenija, ki je medijski partner Leta kina, in Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji.