Novo P+R Barje
Mestna občina Ljubljana je ob Barjanski cesti odprla novo P+R parkirišče Barje. Ob parkirišču je postajališče mestnih avtobusov številka 9, LPP ob tem uvaja tudi nekaj sprememb na linijah 19B in 19I.
Odprtje parkirišča je eden od trajnih ukrepov letošnjega Evropskega tedna mobilnosti, zato bo parkiranje tam 21. in 22. septembra 2015 brezplačno. Ureditev parkirišča sodi tudi v okvir naziva Ljubljana, Zelena prestolnica Evrope 2016.
Z novim parkiriščem širimo mrežo P+R parkirišč na obrobju Ljubljane. Teh je zdaj 5 (poleg Barja še P+R Dolgi most, P+R Stožice, P+R Studenec in P+R Ježica), s čimer v skladu z zavezanostjo trajnostnemu razvoju Ljubljane in v okviru naziva Zelena prestolnica Evrope 2016 uresničujemo ukrepe za zmanjšanje števila vozil v mestnem središču. Glavni namen P+R parkirišč je namreč zadrževanje osebnih avtomobilov na obrobju mesta in preusmerjanje potnikov iz osebnih avtomobilov na avtobuse mestnega potniškega prometa.
P+R Barje
Novo parkirišče P+R Barje stoji ob južni ljubljanski mestni vpadnici, Barjanski cesti, in povezuje državno in mestno cestno omrežje. Izvajalec del izgradnje prve faze parkirišča je bil Trgograd d.o.o.. Gradbena dela so se začela konec maja 2015, gradnjo pa so zaznamovala predvsem mehka barjanska tla, zaradi katerih je bilo treba postaviti betonsko temeljno ploščo, veliko 13.000 m², ki jo podpira kar 1117 pilotov. Nanjo so nato položili vse potrebne instalacije – kanalizacijo, javno razsvetljavo, optično povezavo za urbanomate in za postajališče samopostrežnega sistema izposoje koles Bicikelj. Na drugi strani pa je ravno zaradi mehkih tal gradnja pilotov potekala zelo hitro, saj so za izgradnjo enega pilota, globokega približno šestnajst metrov, porabili le sedem minut.
Na P+R Barje je 347 parkirnih mest za osebna vozila, od tega jih je 17 namenjenih invalidom. Postavljeni sta 2 polnilni mesti za sočasno napajanje 4 vozil na električni pogon, 68 stojal za parkiranje koles in 10 stojal za parkiranje koles pod nadstrešnico (skupno je torej prostora za 156 koles). Na parkirišču je tudi postajališče sistema Bicikelj z 20 stojali. Ponudbo bo dopolnjeval kiosk za prodajo časopisov in revij, v načrtu je tudi postavitev kioska za prodajo hitre prehrane. Na območju parkirišča je zasajenih približno 100 dreves, ki bodo nudila senco parkiranim vozilom.
Povezava z javnim potniškim prometom
Parkirišče je s središčem mesta dobro povezano, saj je v bližini novo postajališče avtobusov na liniji 9, ki odslej vozijo po spremenjeni trasi, na kateri ostajajo vsa dosedanja postajališča, razen postajališča Trnovo. LPP hkrati uvaja nekaj sprememb tudi na trasah linij 19 B in 19 I.
Ti bosta preusmerjeni iz Hladnikove na Opekarsko, Trnovo, Janežičevo, Karlovško, Predor, Kopitarjevo, Komenskega, Tavčarjevo (oz. Dalmatinovo v obratni smeri), ter naprej po nespremenjeni trasi do Tomačevega. Obe liniji bosta ustavljali tudi na postajališču Trnovo. Vse podrobnosti o omenjenih spremembah so objavljene na naši spletni strani in www.lpp.si.
Projekt izgradnje in ureditve P+R Barje delno financira Evropska unija s sredstvi Kohezijskega sklada in sicer v okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007 – 2013, druge Razvojne prioritete »Cestna in pomorska infrastruktura – področje javnega potniškega prometa«. Vrednost celotne investicije znaša 3.078.895,00 € z davkom, od tega Evropski kohezijski sklad prispeva 57 odstotkov oziroma 1.388.000,00 €, preostanek pa iz svojega proračuna prispeva Mestna občina Ljubljana.