ponedeljek, 13. 1. 2014

Osveščanje kolesarjev o obzirnosti do pešcev

Rezultati ankete o sobivanju pešcev in kolesarjev v območju za pešce kažejo, da je bila akcija osveščanja o obzirnosti kolesarjev do pešcev dobro sprejeta, a da bi jo bilo potrebno pogosteje izvajati.

Anketa je kot del ukrepa »Sobivanje pešcev in kolesarjev v območju za pešce« v okviru evropskega projekta CHAMP (več o projektu in ljubljanskih ukrepih na www.ljubljana.si/si/zelena-prestolnica/zelene-novice/82152/detail.html; www.champ-cycling.eu) potekala novembra in decembra lani.

V okviru ukrepa »Sobivanje pešcev in kolesarjev v območju za pešce« smo že v sklopu Evropskega tedna mobilnosti 2013 kolesarjem razdeljevali letak »Cona obzirnosti« s pozivom k strpnosti kolesarjev do pešcev, na katerem so na zemljevidu z rdečo označene manj primerne kolesarske poti, kjer je gostota pešcev praviloma visoka, z modro pa priporočljive obvozne poti, ki kolesarju omogočajo bolj tekočo in varno vožnjo skozi območje za pešce. Lansko jesen smo v sodelovanju z društvom Ljubljanska kolesarska mreža akcijo ponovili in jo nadgradili s terensko kampanjo (več o njej na http://www.ljubljana.si/si/zelena-prestolnica/zelene-novice/85796/detail.html).

Zanimalo nas je, ali smo bili z osveščanjem uspešni, zato smo po zaključku akcije pripravili anketo na vzorcu 240 ljudi, ki smo jo izvedli tako na terenu kot prek spleta. Obe anketi dokazujeta, da je bila akcija med kolesarji dobro sprejeta. Terenska anketa je pokazala, da akcijo pozna 20 % kolesarjev, spletna pa, da jo pozna 50 % vprašanih, kar je mogoče pripisati bolj ciljno usmerjeni javnosti obiskovalcev socialnega omrežja Facebook.

Rezultati ankete so pokazali, da je akcija približno petino kolesarjev spodbudila k razmisleku o uporabi predlaganih »obvoznih« poti, dobra tretjina je izjavila, da jih je uporabljala že prej, na petino pa ni imela pravega učinka. Kar tri četrtine kolesarjev meni, da bi bile za preusmeritev na predlagane obvozne poti potrebne usmerjevalne table – kažipoti, večina teh je tudi izjavila, da bi signalizacijo tudi upoštevala.
Kolesarji se večinoma zavedajo svoje odgovornosti do pešcev kot šibkejših udeležencev v prometu, vendar smo ugotovili, da bi bilo koristno, če bi take akcije postale trajne in bi se sistematično izvajale dvakrat letno: v začetku kolesarske sezone aprila in maja ter ponovno v septembru.