Pomlad vabi na kolo
Lepo vreme je na plano zvabilo veliko število kolesarjev. Bolj polne kolesarske steze pa prinesejo tudi zahtevo po večji pozornosti in obzirnosti v prometu, zato vas ob začetku kolesarske sezone posebej opozarjamo prav na to.
Ljubljana s številnimi izboljšavami v zadnjih letih postaja vse bolj prijazna kolesarjem, ki jih še posebej veseli, da jih mesto ob vsaki obnovi ali novogradnji ceste bolj upošteva, pri prenovi javnih prostorov pa se najde tudi prostor za dodatna kolesarska stojala. Zato tudi ne preseneča, da se delež poti, opravljenih s kolesom, povečuje in je trenutno okoli 13 %, obstaja pa velika verjetnost, da se bo do leta 2020 povečal za 40 %, kot smo si zadali v Prometni politiki MOL. K temu veliko prispeva tudi priljubljeni sistem izposoje koles Bicike(LJ), ki se lahko pohvali že z več kot 1,7 milijona voženj, pripomorejo pa tudi številne infrastrukturne novosti.
Eden najpomembnejših ukrepov za kolesarje v zadnjem letu je sprememba prometnega režima na Slovenski cesti, med Šubičevo ulico in Gosposvetsko cesto. V smeri proti severu je bila namreč pred sedanjo ureditvijo vožnja s kolesom prepovedana, zdaj pa je tam zarisana kolesarska steza v obe smeri. Ta pot je tudi dobra izbira, če se na kolesu želite izogniti območju za pešce, kjer je ponekod zaradi gostote pešcev kolesarjenje oteženo. Ta območja so namreč prednostno namenjena pešcem in morajo biti kolesarji do njih posebej obzirni, zato smo to v projektu Champ to poimenovali kar »cona obzirnosti«. V sodelovanju z Ljubljansko kolesarsko mrežo, pobudo Za mesto po dveh in Urbanističnim inštitutom RS smo tako pripravili že različne akcije ter izdelali letak priporočenih obvoznih poti, na katerem je tudi zemljevid poti okoli lokacij v območju za pešce, ki so bolj primerne za kolesarjenje.
Stroka na področju varnosti v prometu poudarja splošno načelo, da morajo močnejši udeleženci v prometu posebej paziti na šibkejše od sebe. Če velja, da kolesarji pazijo na pešce, zlasti v pešconah, potem prav tako drži, da morajo biti vozniki motornih vozil bolj pozorni tudi na kolesarje. Da bi bili slednji bolj opazni in upoštevani, smo uvedli dva kolesarska žepa (bike box), ki sta urejena na Krakovskem nasipu ob stiku s Zoisovo cesto in na prenovljenem delu Rozmanove ulice, pred križiščem z Ilirsko cesto. Kolesarjem omogočata, da se v križišču razvrstijo pred motorna vozila in si tako zagotovijo večjo varnost.
V kratkem boste lahko o več dosežkih, statističnih podatkih, meritvah in načrtih brali tudi v prvem kolesarskem letopisu, ki ga pripravljamo v sklopu projetka Champ in bo predvidoma objavljen v aprilski številki glasila Ljubljana.
Verjamemo, da bo vse več meščanov, kot tudi obiskovalcev Ljubljane, te dni zajahalo kolo in ugotovilo, da ima kolesarjenje v mestih številne prednosti: je poceni, ne povzroča emisij in hrupa, porabi malo prostora, spodbuja socialni stik ter pomaga pri ohranjanju telesne zmogljivosti in še čem.