torek, 8. 9. 2020

Za danes je pouka konec, kaj naj počnem popoldne?

Prvi teden novega šolskega leta je za nami in šolarji so že v ustaljenem ritmu šolskih obveznosti. Zdaj je čas za izbiro popoldanskih aktivnostih, kjer se bodo šolarji dobro počutili, se sprostili in nabirali dodatna znanja.

Z novim šolskim letom se življenje družin začne vračati v bolj ustaljene tire. Življenje med tednom postane bolj organizirano tudi zaradi obiskovanja šole, hkrati pa se otroci začnejo vključevati v popoldanske prostočasne dejavnosti. Starši, sploh mlajših otrok, se pogosto znajdejo v precepu, v katere dejavnosti otroka vključiti in v kakšni meri otroku zapolniti popoldanski čas. Nekateri otroci sami zelo jasno izrazijo svoje želje in interese, pri drugih pa je potrebno več prepričevanja, da se sploh kam vključijo. Kako izbrati prave popoldanske aktivnosti, nam svetuje dr. Mateja Hudoklin, univ. dipl. psih, spec. klin. psih., direktorica Svetovalnega centra Ljubljana.

Katere in koliko dejavnosti izbrati

foto

Kam in v koliko dejavnosti otroka vključiti so ob začetku šolskega leta pogosta vprašanja, s katerimi se starši obračajo tudi na strokovnjake v Svetovalnem centru Ljubljana. Pri izbiri prostočasnih dejavnosti otrok je pomembno, da starši pri tem najprej upoštevajo otroka in njegove želje. Včasih se otrokove želje ne skladajo z našimi pričakovanji, vendar pa naj bi popoldanske dejavnosti otrokovo življenje bogatile in ne predstavljale zgolj obveznost ali celo dodatno breme.
Pogosto so te dejavnosti lahko področja, kjer se otrok sprosti, dodatno potrjuje in tudi gradi zdravo samozavest. Seveda je prav, da starši otroka usmerjamo pri izbiri dejavnosti, vendar pa je otrokovo mnenje pri izbiri najpomembnejše.

Dejavnosti spodbujajo zdrav razvoj in pozitivno samopodobo otroka

Za otroka, ki se v šoli bori s težavami ali se ne razume najbolje s sošolci, so popoldanske dejavnosti lahko ključnega pomena za zdrav razvoj in pozitivno samopodobo. Pri nekaterih otrocih pa morajo starši delovati v drugo smer in preveliko število aktivnosti zmanjšati. Včasih si otroci zastavijo več kot zmorejo in kot je za njih še dobro in v teh primerih moramo starši pomagati pri izbiri ene ali dveh dejavnosti. Sicer pa je tudi od posameznega otroka in njegovih kapacitet odvisno, koliko dejavnosti lahko poleg šole obiskuje. 

Otroci, ki zmorejo več in jih tudi več stvari zanima, imajo lahko tudi več dejavnosti. Pri tem je potrebno poskrbeti, da imajo tudi ti otroci dovolj časa za počitek in tudi prosti čas, ki ni v naprej zapolnjen z načrtovanimi dejavnostmi.

Nič ni narobe, če je otroku kdaj dolgčas, ravno nasprotno, vsem otrokom bi moralo biti kdaj tudi dolgčas.

To dolgočasje je generator lastne ustvarjalnosti in samoiniciativnosti in otrokom tudi omogoča zdrav celostni razvoj. Prav tako je potrebno paziti, da popoldanske dejavnosti ne predstavljajo za otroka dodatno breme in stres, kar se lahko hitro zgodi, če te dejavnosti vključujejo visoka pričakovanja tako staršev kot otroka in če gre za tekmovalne dejavnosti. Pri otrocih, ki dejavnosti po šoli zavračajo, pa je potrebno ugotoviti, kaj jih od tega odvrača.

Poiščimo vsaj eno dejavnost

 foto

Načeloma naj bi vsak otrok izven šole našel vsaj eno dejavnost, pri kateri uživa in ki ga sprošča. Včasih potrebujejo nekaj pomoči, da to področje najdejo. Kje potekajo popoldanske dejavnosti in kdo jih izvaja, tukaj pa je možnosti veliko. Nekatere lahko najdemo že v organizaciji šole, ki jo otrok obiskuje, nekatere so organizirane izven šole. Ene so plačljive, druge potekajo brezplačno. Tukaj pa lahko vsaka družina najde svojo različico glede na možnosti, ki jih ima. Vsekakor pa so dejavnosti izven šole tudi pomemben del življenja otrok in pomembno prispevajo k zdravemu razvoju otrok.

Brezplačne prostočasne aktivnosti, dostopne vsem

Na Mestni občini Ljubljana vsako leto sofinanciramo številne projekte za osnovnošolce s področja prostočasnih aktivnosti, ki jih izvajajo nevladne in nepridobitne organizacije. S tem ljubljanskim otrokom zagotavljamo dodatne možnosti kakovostnega preživljanja prostega časa.
Gre za brezplačne in raznovrstne projekte, med katerimi se najdejo vsebine za vsak okus.

pionirski dom2
Foto: Pionirski dom

V letošnjem letu lahko otroci in mladostniki od 6. do 15. leta starosti sodelujejo v ustvarjalnih in kulturnih projektih, udeležujejo se gledaliških, pripovednih, filmskih in plesnih delavnic, sodelujejo v delavnicah recikliranja ter programih na temo etnologije in arhitekture. Pridružijo se lahko tudi cirkuški šoli ali organiziranim družabnim igram, tisti, ki si želijo preživeti več časa na prostem, pa se pridružijo taborniškim dejavnostim in drugim aktivnostim v naravi. Posebni programi so namenjeni tudi osnovnošolcem, ki jih zanimajo tehnika in eksperimentiranje ter raziskovalno delo. Nekateri projekti bodo potekali tudi v decembru in otrokom ponudili praznično obarvane vsebine. Nekateri projekti potekajo po pouku na ljubljanskih osnovnih šolah, drugi potekajo na igriščih, v parkih, knjižnicah in kulturnih centrih, vsi pa so za udeležence brezplačni.

S sofinanciranjem projektov osnovnošolcem ponujamo možnost organiziranega in varnega preživljanja prostega časa med vrstniki, s čimer dvigujemo kakovost življenja otrok, preprečujemo socialno izključenost, zmanjšujemo nasilje med otroki ter spodbujamo razvoj ustvarjalnosti in ekološko ozaveščenost.

Preberite tudi: