torek, 3. 6. 2014

Prenova Cankarjevega nabrežja

V središču Ljubljane so se začela pripravljalna dela za prenovo Cankarjevega nabrežja in umestitev nove Ribje brvi. Prenova bo trajala predvidoma do konca avgusta. Lastniki lokalov na tem območju bodo med prenovo oproščeni plačila takse za gostinske vrtove.

Cankarjevo nabrežje

KPL d.d., ki je na javnem razpisu ponudil najnižjo ceno za prenovo Cankarjevega nabrežja (956.730 eur - brez DDV), je 2. junija 2014 začel s pripravljalnimi deli za prenovo nabrežja in Ribjega trga. V okviru projekta, katerega so sprojektirali v Ateljeju Vozlič, je predvidena izenačitev nivoja vozišča s pločnikom ob stavbah in s pločnikom ob ograji (kar bo omogočilo odstranitev obstoječe stopnice in klančine ob Čevljarskem mostu), uredili se bodo deli obstoječe nezaščitene ograje, na novo bo urejena taktilna pot za slepe in slabovidne, prenovljena bo trasa javne razsvetljave (obstoječi drogovi za javno razsvetljavo se bodo nadomestili s tipom »Stara Ljubljana«), dotrajano drevje ob Ljubljanici pa bo nadomeščeno z novim.

Tlak
Ohranja se koncept ureditve s tripartitnim tlakom - plošče iz umetnega kamna ob ograji, v lokih položene granitne in porfirne kocke v sredini in porfirne plošče ob stavbah. Obstoječ betonski robnik bo nadomeščen z robnikom iz umetnega kamna s taktilno oznako za slepe in slabovidne v širini 30cm. S tem bo sklenjena pot slepih in slabovidnih, ki poteka po Čopovi ulici, čez Tromostovje, po Cankarjevem nabrežju, preko Čevljarskega mostu in naprej po Bregu. Na Ribjem trgu bo ohranjen historični vzorec v rdečih porfirnih ploščah, ki bodo v osi trga obdelane v kanaliranem vzdolžnem vzorcu, tudi v pomoč slepim in slabovidnim.

Ograja
Deli obstoječe nezaščitene betonske ograje se bodo obnovili, nameščena bo nova kovinska ograja, ki bo pomaknjena na zunanji rob betonske ograje. V nastale plitve balkone, ob drevesa, bomo namestili nove klopi.

Drevje
Poškodovane pokopališke vrbe žalujke ob ograji (devet dreves) bomo zamenjali z novimi, dve vrbi ob novi Ribji brvi pa bosta presajeni. S podzemnimi kesoni in z ustrezno sestavo zemljine bodo zagotovljeni optimalni rastni pogoji. Visoke Trnate Gledičevke na vzhodni strani nabrežja, med Krojaško ulico in Pod Trančo, bomo obnovili in ohranili, ravno tako lipo na Ribjem trgu.


Ribja brv

Prenova Cankarjevega nabrežja bo uredila tudi umestitev nove Ribje brvi na samo nabrežje. Brv so zasnovali v biroju Arhitektura d.o.o., izvajalec del, katerih pogodbena vrednost je 663.187,98 EUR z DDV, pa je Makro 5.

Obstoječa lesena Ribja brv je bila prvotno mišljena kot začasni objekt. Ker pa je lesena konstrukcija z leti propadla in zato postala nevarna za uporabo, se je Mestna občina Ljubljana odločila, da zamenja dosedanjo leseno brv s trajnejšo konstrukcijo. V ta namen je v sodelovanju z Zbornico za arhitekturo in prostor Slovenije izvedla javni arhitekturni natečaj za "Novo brv čez Ljubljanico med Ribjim trgom in Gerberjevim stopniščem“.
Na natečaju je zmagal projekt avtorjev arhitektov Petra in Boštjana Gabrijelčiča s sodelavci iz biroja ARHITEKTURA, d.o.o. ter avtorja konstruktorja Gregorja Cipota iz biroja PONTING, d.o.o..

Brv, ki bo dolga 25m in široka 3,4 m, je zasnovana kot jeklena okvirna konstrukcija, pohodno površino sestavljajo epoksi sloji z vmesno elektro grelno folijo ter zgornji sloj iz profiliranih Alu profilov. Ograja na brvi je iz lepljenega brezbarvnega varnostnega stekla.


Dostava

Zaradi prenove nabrežja je potrebna popolna zapora Cankarjevega nabrežja, zato bo spremenjen tudi režim dostave.
Prenova nabrežja se bo v I. fazi izvajala na odseku od Ribje brvi do Ključavničarske ulice. Vozišče bo zaprto, dostava pa bo možna po naslednji trasi: Ciril Metodov trg, Stritarjeva ulica, Cankarjevo nabrežje do Ribjega trga oz. Ciril Metodov trg, Mestni trg, Pod Trančo, Cankarjevo nabrežje. V območje zapore bo možna le ročna dostava.

Prehod pešcev bo omogočen v zavarovanih koridorjih. V času izvajanja del na pločniku ob objektih bo omogočen peš promet po nasprotni strani.
Enak režim bo veljal tudi v II.fazi, ki se bo izvajala do Šuštarskega mostu.