sreda, 14. 4. 2010

Seminarja o mobilnosti

V okviru CIVITAS ELAN Open Academy bosta v Mestni hiši ta teden, 15. in 16. 4. 2010, potekala seminarja o mobilnosti dveh tujih strokovnjakov.

V sklopu programa CIVITAS ELAN Open Academy, zaporedja osmih predavanj o mobilnosti, prometu in okolju, smo doslej v Ljubljano povabili že dva strokovnjaka, arhitekta Jana Gehla in strokovnjaka za koncept "skupni prometni prostor" ali Shared Space Pietra de Haana.

V četrtek, 15. aprila, in petek, 16. aprila, pa bomo znotraj istega programa gostili prometnega načrtovalca Erica N. Schrefflerja iz ZDA in profesorja za prometno politiko in upravljanje mobilnosti na Edinburgh Napier University iz Edinburgha Toma Rya. Na sporedu bosta dva javna dogodka (oba v angleškem jeziku), ki ju pripravljamo v sodelovanju z Urbanističnim inštitutom Republike Slovenije.

 

V četrtek, 15. aprila ob 14.30 vas vabimo na 2-urni javni seminar »Upravljanje mobilnosti – gradnja ni edina možna izbira za izhod iz prometnih zastojev«.

Namen seminarja je predstaviti osnove upravljanja mobilnosti v njegovem ožjem pomenu, kot ga obravnavamo v Evropi, kot tudi širše različice upravljanja prometnega povpraševanja (TDM – Transport Demand Management), ki so ga razvili v ZDA. Sklepni del seminarja bo namenjen predlogom in razpravi izvedbe tega koncepta v Ljubljani in Sloveniji.

 

V petek, 16. aprila, bo ob 10.30 uri otekal javni seminar »Na poti k tramvaju razvijamo avtobusni promet«.

Seminar bo namenjen predstavitvi razvoja koncepta hitrih mestnih avtobusov, ki tudi v Ljubljani odpira možnost novega premisleka o razvoju javnega potniškega prometa in možnosti njegove preobrazbe. Prikazani bodo nekateri primeri iz sveta in EU, poseben poudarek pa bo namenjen prikazu možnega postopnega uvajanja tega sistema, ki ga je mogoče po potrebi nadgraditi tudi v tramvaj.

Vljudno vabljeni!

 

Eric N. Schreffler

Eric N. Schreffler prihaja iz San Diega (ZDA). Je prometni planer z več kot 25 let izkušenj in lastnim svetovalnim podjetjem, ki se ukvarja s programi upravljanja prometnega povpraševanja za javni in zasebni sektor. Ima globalne izkušnje, med drugim je sodeloval v nekaterih evropskih projektih, nazadnje v največjem evropskem projektu s področja upravljanja mobilnosti (MAX, 6. OP EU). V mednarodnih strokovnih krogih je znan po evalvacijah trajnostnih prometnih strategij na vseh ravneh. Je avtor številnih znanstvenih in strokovnih člankov, vrste predavanj po svetu ter soavtor projektov za pristojna ministrstva v ZDA, OECD in Evropsko komisijo. V projekt Civitas Elan je vključen kot zunanji svetovalec Urbanističnega inštituta RS za Prometno strategijo MOL.

Diplomiral je iz urbanizma na University of California, San Diego, in magistriral iz prometnega planiranja na Massachusetts Institute of Technology, Cambridge. V svoji karieri je delal za zvezno prometno ministrstvo in vodil prometno-planerski oddelek na mestni upravi v Los Angelesu. Od leta 1994 ima zasebno svetovalno podjetje. Vodi sekcijo za prometno politiko v osrednji ameriški znanstveni instituciji na področju prometa - Transportation Research Board of National Academies.

 

Prof. Tom Rye

Tom Rye je profesor za prometno politiko in upravljanje mobilnosti na Edinburgh Napier University, Edinburgh (VB). Doktoriral je na temo učinkovitosti upravljanja mobilnosti na ravni podjetij. Poleg upravljanja mobilnosti so področja njegovega raziskovalnega in svetovalnega dela prometna politika, presoje prometnih strategij in projektov, javni prevoz in parkirna politika. Pred raziskovalnim in pedagoškim delom na ENU je prof. Rye delal v praksi kot prometni planer v London Transport. V času na ENU je bil dodatno zaposlen še pri svetovalnem podjetju Colin Buchanan and Partners, trenutno pa na mestnem svetu Edinburgha. V projekt Civitas Elan je vključen kot zunanji svetovalec Urbanističnega inštituta RS za Prometno strategijo MOL in mobilnostne načrte za MZZ in Cukrarno.Prof. Rye je diplomiral na Oxfordu (VB), magistriral na University of British Columbia v Kanadi in doktoriral na Nottingham Trent University (VB). Med drugim je član uredniškega odbora revije Transport Policy, vodi pa podsekcijo za upravljanje parkiranja v osrednji ameriški znanstveni instituciji na področju prometa - Transportation Research Board of National Academies.