ponedeljek, 3. 12. 2012

Spletni portal KIC Ljubljana

Nov spletni portal KIC Ljubljana je pomembna novost promocije kulturnega dogajanja v slovenski prestolnici.

V času trajanja programa Ljubljana – Unescova svetovna prestolnica knjige 2010 je na Mačkovi 1 delovala informacijska pisarna, v kateri so meščani Ljubljane in obiskovalci lahko dobili informacije o kulturnih dogodkih v mestu. Zelo obiskan spletni koledar prireditev v okviru LSPK 2010 nas je spodbudil, da smo začeli snovati nov spletni portal, ki bi prinašal informacije o kakovostnem kulturnem dogajanju v Ljubljani in bil hkrati prostor dodatne promocije kulturnih vsebin.

Spletni portal KIC – Kulturni info center Ljubljana – je nastal v sodelovanju Oddelka za kulturo MU MOL in podjetja ENKI komunikacije d.o.o., ki ga vodi mag. Jaka Lenardič. Portal je zasnovan po zadnjih trendih spletne produkcije ter na podlagi zadnjih tehnologij kot so HTML5, CSS3, Javascript ter AJAX, stoji na zelo sposobnem Drupal CMS sitemu. Ta je s svojo funkcionalnostjo in modularno zasnovo omogočil izdelati stran, ki zadostuje vsem zahtevam in potrebam nosilca.

Podoba portala in logotip je delo skupine mladih oblikovalcev Ansambel, sicer študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, ki jo sestavljajo Nejc Prah, Klemen Ilovar in Peter Stupica, njihov mentor pa je bil prof. Ranko Novak. Logotip je oblikovan tako, da posamezno kategorijo predstavlja en polkrog. Dolžina polkroga narašča glede na količino dogodkov v posamezni kategoriji, zapolnjenost kroga pa tako predstavlja pestrost in raznovrstnost kulturne ponudbe izbranega dne. Število dnevnih dogodkov in obrazložitev prikličemo s klikom na logotip.

Spletni portal KIC Ljubljana je zasnovan tako, da so dogodki razvrščeni v deset kategorij, in sicer: arhitektura in oblikovanje, glasbena umetnost, gledališče, intermedijska umetnost, knjiga, kulturna dediščina, likovna umetnost, ples in posebej kategorija za otroke s podobo bobra Bora, glasnika kakovostnih kulturnih vsebin za otroke.

Naš cilj je, da portal KIC Ljubljana postane relevanten vir informacij o kulturnem dogajanju v Ljubljani, in sicer:

  1. da bodo na enem mestu dostopne vse informacije o kulturnem dogajanju v Ljubljani , danes bo 105 dogodkov, 
  2. da so objavljene informacije celovite, aktualne in vsebinsko polne, KIC namreč ni le koledar dogodkov, temveč ponuja uporabnikom prijazne, kakovostne in enotno urejene informacije o kulturnih dogodkih,
  3. da portal omogoča producentom boljše in učinkovitejše načrtovanje kulturnih dogodkov.

Portal omogoča iskanje po kategorijah in datumih, še posebej pa so navedeni dalj časa trajajoči dogodki (razstave, festivali,…) in stalne postavitve v ljubljanskih muzejih in galerijah.

Portal omogoča vnašanje informacij o kulturnih prireditvah prek spletnega obrazca za objavo dogodka. Vsi izvajalci kulturnih prireditev se lahko prijavijo na portal in sami skrbijo za redno obveščanje in promocijo lastnih dogodkov, pri tem pa morajo upoštevati Pogoje in pravila uporabe. Dogodek je javno objavljen šele po potrditvi urednice portala. Na ta način zagotavljamo kakovostne in poenoteno urejene informacije. Uredniški odbor, v katerem so predstavniki Oddelka za kulturo MU MOL, si pridržuje pravico do končne presoje o objavi posameznega dogodka.

Spletni portal KIC Ljubljana je pomembna novost za promocijo kulturnega dogajanja v Ljubljani, hkrati pa bo omogočil lažjo koordinacijo in načrtovanje kulturnih prireditev različnih producentov. Portal bo omogočal tudi zbiranje in analizo različnih podatkov o kulturnem dogajanju v Ljubljani.

Vsebine spletnega portala KIC bodo dostopne tudi Turistično informacijskim centrom v Ljubljani, ki jih bodo lahko posredovali obiskovalcem Ljubljane in jim priporočali ogled katere izmed prireditev. Vsi domači obiskovalci Ljubljane bodo lahko do portala KIC dostopali tudi preko spletnega mesta Mestne občine Ljubljana in spletnega mesta Turizem Ljubljana  prav tako pa bodo na tej za tuje obiskovalce izbrane vsebine KIC-evega portala dostopne tudi v različnih tujih jezikih.

Mestna občina Ljubljana je za vzpostavitev in izdelavo spletnega portala namenila 5.787,00 evrov, in sicer 2.250,00 evrov za načrtovanje in oblikovanje in 3.537,00 evrov za produkcijo.

Oddelek za kulturo MOL