petek, 27. 9. 2013

Združenje mestnih občin Slovenije

27. septembra 2013 so se sestali župani mestnih občin Slovenije, povezanih v Združenje Mestnih Občin Slovenije (ZMOS). Izrazili so zaskrbljenost nad namerami državne oblasti v zvezi s postopki priprave Predloga zakona o davku na nepremičnine, vsebino predlaganih rešitev in posledicami morebitnega sprejetja takega zakona.

Podpisani župani mestnih občin Slovenije smo zaskrbljeni nad namerami državne oblasti v zvezi s postopki priprave Predloga zakona o davku na nepremičnine, vsebino predlaganih rešitev in posledicami morebitnega sprejetja takega zakona. Ker smo prepričani, da so postopki priprave predloga zakona in njegove vsebinske rešitve neustrezne, posledice pa za lokalno samoupravo in občana kot posameznika škodljive, dajemo naslednjo

IZJAVO ZA JAVNOST

1. Mestne občine ne pristajamo na tovrstne ukrepe države, ki pomenijo zgolj polnjenje državnega proračuna, ne upoštevajo pa vseh razsežnosti problematike lokalne samouprave. Zlasti pa ne upoštevajo dejstva, da je bodisi sedanje nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč bodisi predvideni davek na nepremičnine eden izmed redkih instrumentov zemljiške politike lokalnih skupnosti, s pomočjo katerega lahko po eni strani spodbujajo razvoj gospodarskih in drugih dejavnosti, po drugi strani pa varujejo ogrožena območja in naravno dobro.

2. Delitev davka na nepremičnine med državo in občinami bi morala slediti ustavnemu načelu o finančni samostojnosti občin, to pa pomeni, da bi moral ta davek v celoti ali pa vsaj v pretežni meri pripasti občinam kot temeljni finančni vir za delovanje lokalne samouprave. V neskladju z načelom finančne samostojnosti občin je tudi določanje namenske porabe davčnih prihodkov.

3. Predlagana višina obdavčitve je po mnenju mestnih občin za občana previsoka, predlog, da bi občine lahko davčne obremenitve zniževale, pa je državni cinizem brez primere. V enem in drugem primeru bi bili namreč oškodovani v prvi vrsti občani, saj bi se investicijska sposobnost občin občutno zmanjšala, povečale pa potrebe po socialnih transferih iz občinskih proračunov. Poleg tega pa se na ta način prelaga tudi politična odgovornost na župane občin.

4. Nesmiselno je obdavčevanje vseh tistih nepremičnin, ki so namenjene izvajanju osnovnih dejavnosti lokalnih skupnosti (npr. vrtci, osnovne šole, neprofitna stanovanja, zdravstvene in kulturne ustanove ipd.), saj gre v tem primeru le za prelivanje sredstev iz enega v drug javni žep in za nedopusten administrativni strošek v breme javnih sredstev. Vsakršna obdavčitev nepremičnin, ki presega njihov potencialni prihodek, ni sprejemljiva.

5. Zahtevamo določitev razumne in sorazmerne stopnje za vse tiste proizvodne in druge nepremičnine, ki so v funkciji ohranjanja ali povečevanja delovnih mest, pospeševanja gospodarskega razvoja in so vitalnega pomena za Slovenijo.

6. Dokler se ne doseže optimalno soglasje vseh pomembnih deležnikov glede ključnih rešitev v predlogu zakona (delitev davka med državo in občinami, stopnje obdavčitve, oprostitve ipd.), naj se ohrani nadomestilo za uporabo stavnega zemljišča, saj gre za edino omembe vredno izvirno javno dajatev, ki občinam zagotavlja vsaj relativno finančno avtonomijo.

7. Ob morebitnem sprejemu predlagane zakonodaje se občinam v nobenem primeru ne sme znižati priliva iz naslova davka na nepremičnine v primerjavi s prilivi iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča.


Ljubljana, dne 27. septembra 2013

Župan
Mestne občine Koper
Boris Popovič l.r.

Župan
Mestne občine Velenje
Bojan Kontič l.r.

Župan
Mestne občine Celje
Bojan Šrot l.r.

Župan
Mestne občine Kranj
Mohor Bogataj l.r.

Župan
Mestne občine Ljubljana
Zoran Janković l.r.

Župan
Mestne občine Murska Sobota
Anton Štihec l.r.

Župan
Mestne občine Nova Gorica
Matej Arčon l.r.

Župan
Mestne občine Novo mesto
Alojz Muhič l.r.

Župan
Mestne občine Ptuj
dr. Štefan Čelan l.r.

Župan
Mestne občine Slovenj Gradec
Andrej Čas l.r.

Župan
Mestne občine Maribor
dr. Andrej Fištravec l.r.