sreda, 12. 9. 2012

Problematika parkiranja v ljubljani

V torkovi oddaji TV Slovenije Dobro jutro 11.9.2012 ob 8.10 uri je novinar g. Igor Krmelj glede problematike parkiranja v Ljubljani gostil ga. Darjo Pungerčar iz Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice in g. Edvarda Zvera iz Mestnega redarstva, katere tema je bila problematika parkiranja v Ljubljani.

 V torek 11.9.2011 ob 8.10 uri sta bila na TV Slovenija v oddaji Dobro jutro, ki jo je vodil novinar TV Slovenija g. Igor Krmelj, gosta ga. Darja Pungerčar iz Javnega podjetja parkirišča in tržnice in g. Edvard Zver iz Mestnega redarstva.

V prvem delu pogovora z novinarjem je ga. Pungerčar na kratko pojasnila možnosti parkiranja tako na obrobju kot v centru mesta. Pri tem je izpostavila dve parkirišči po sistemu »Parkiraj in se pelji« in sicer:
- Na parkirišču pri Dolgem mostu za ceno 1,20 evra, kolikor stane dnevna cena parkiranja se lahko koristita še dve vožnji z mestnim avtobusom, kar je cenovno najugodnejše;
- V garažni hiši Stožice kot druga najugodnejša cena pa se za 2,40 evra na dan dobita tudi dve brezplačni vožnji z mestnim avtobusom.

V centru oziroma neposredni bližini centra je daleč najugodnejše parkiranje na parkirišču Tivoli, kjer je parkiranje 60 centov za prvi dve uri in potem vsaka naslednja 60 centov.

Ga. Pungerčar je zaključila, da v Ljubljani na splošno primanjkuje parkirnih mest.

V nadaljevanju je g. Edvard Zver poudaril, da je posledica pomanjkanja parkirnih mest v Ljubljani predvsem to, da ljudje parkirajo na vseh mogočih površinah, ki niso namenjene prometu vozil, predvsem na zelenicah, pločnikih in kolesarskih stezah, kjer pa mestni redarji ukrepajo skladno z zakonskimi pooblastili in pristojnostmi. V tem segmentu se pristojnosti nanašajo seveda na javne površine in na zasebnih površinah, ki so kategorizirane, kar pomeni, da so dane v javno dobro oziroma uporabo.

V primeru, da vozniki parkirajo svoja vozila na zelenicah, ki so v zasebni lasti mestni redarji torej nimajo pristojnosti za ukrepanje. V teh primerih lahko lastnik zemljišča naroči pajka, da vozilo odstrani, stroške pa mora poravnati sam, potem pa verjetno sledi civilna tožba.

Problem je tudi parkiranje na območjih kratkotrajnega parkiranja, t. i. »modre cone«. O tej temi smo pred dnevi pripravili posebno obvestilo na naši spletni strani – klik tukaj .

Dotaknili so se tudi teme odvoza vozila s pajkom, pri čemer je pomembno omeniti, da se vozilo odstrani prioritetno takrat, kadar vozilo ogroža ali ovira ostale udeležence v cestnem prometu. Ob tem se marsikateremu vozniku lahko postavi vprašanje, ali mu je vozilo odpeljal pajek ali mu je bilo ukradeno. V takih primerih se lahko preveri na spletni strani Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice, ali lahko pokliče v Operativno komunikacijski center Policije na številko 113 oziroma v operativno komunikacijska pisarno Mestnega redarstva na telefonsko številko 01 306 16 20.

Na zaključku sta oba gosta poudarila, da bi bili veseli, da bi bilo čim manj kaznovanih, saj bi to pomenilo, da smo bili pri svojem delu najbolj uspešni in da smo največ naredili na področju varnosti v cestnem prometu.


Celoten članek si lahko pogledate v video posnetku, ki je dostopen na spletni strani RTV SLO – klik tukaj .

Vir: arhiv RTV Slovenija

Mestno redarstvo Mestne uprave Mestne občine Ljubljana