ponedeljek, 28. 9. 2020

Ali ste vedeli: Lekarna Ljubljana prva v Sloveniji uvaja telefarmacevtsko svetovanje

Lekarna Ljubljana uvaja novo, inovativno storitev – telefarmacevtsko svetovanje, ki pacientom omogoča brezplačen posvet z magistrom farmacije prek telekonference. S tem želijo uporabnikom zagotoviti strokoven in pravočasen nasvet, tudi če ne morejo ali ne želijo v lekarno, kar je v času ukrepov, povezanih z novim koronavirusom, izjemnega pomena.

Kako poteka telefarmacevtsko svetovanje?

Magistri farmacije bodo v okviru telefarmacije pacientom svetovali o pravilni in varni uporabi zdravil, samozdravljenju, o prehranskih dopolnilih in medicinskih pripomočkih ter o zdravem življenjskem slogu in o lajšanju tegob, povezanih z boleznimi sodobnega časa. Posvet je zaseben in zaupne narave, posebna pozornost je namenjena varovanju osebnih podatkov.
Prijava na telefarmacevtsko svetovanje je hitra in enostavna. Na spletni strani www.lekarnaljubljana.si jo uporabniki opravijo s pomočjo pogovornega robota Živa, umetne inteligence, ki je sposobna pisno komunicirati v naravnem jeziku. »Ravno preprostost in intuitivna uporabniška izkušnja sta bila naša osrednja cilja, saj želimo storitev približati tudi starejšim, ki so pogosto računalniško manj vešči,« je povedal vodja projekta Milan Balaban, mag. farm., iz strokovne službe Lekarne Ljubljane. Po prijavi bo uporabnik storitve prejel povezavo do telekonferenčnega klica, ki bo potekal prek aplikacije Microsoft Teams in i bo povsem brezplačen. Na prenosnih in namiznih računalnikih pa bo pacient klic lahko sprejel tudi v brskalniku.

Nujno potrebna storitev v času izrednih razmer

foto

»Storitev smo začeli razvijati že pred pandemijo, ker pa se je z nastopom ukrepov, povezanih z novim koronavirusom, pokazala povečana potreba po svetovanju na daljavo, smo razvoj pospešili in jo, kakor hitro je bilo mogoče, tudi predstavili,« je še povedal Milan Balaban. »Prepričan sem, da storitev marsikdo potrebuje, tudi kadar ni izrednih razmer. V izrednih razmerah pa je tako rekoč nujno potrebna.«
Telefarmacija je tako namenjena vsem tistim, ki zaradi zdravstvenih razlogov ne morejo ali ne smejo zapustiti svojega doma, ljudem, ki živijo na odmaknjenih območjih, popotnikom, pa tudi vsem ostalim, ki bodo na ta način še lažje dobili strokovni nasvet.
»Prav pravočasen strokovni nasvet magistra farmacije lahko prispeva k preprečevanju nastanka in poslabšanja kroničnih nenalezljivih bolezni ali k preprečevanju poslabšanja zdravstvenega stanja pacienta,« je poudarila strokovna vodja Lekarne Ljubljana mag. Mateja Praprotnik. »Pacienti s kroničnimi nenalezljivimi boleznimi pogosto istočasno uporabljajo več zdravil, kar je povezano tudi z neželenimi učinki zdravil, in nasvet magistra farmacije o pravilni in učinkoviti rabi zdravil je v teh primerih nujen.«

Tudi druge kognitivne storitve se selijo na splet

Direktor Lekarne Ljubljana dr. Marjan Sedej je povedal, da so prvi v Sloveniji, ki uvajajo to napredno in hkrati vse bolj nepogrešljivo storitev. »Lekarna Ljubljana vnovič dokazuje, da je vodilni izvajalec lekarniške dejavnosti, ki sledi najsodobnejšim trendom v svetu in določa smer razvoja lekarniške dejavnosti doma. Ponosen sem, da nam je z veliko strokovnostjo in zavzetostjo sodelavcev uspelo predstaviti storitev, ki bo številnim ljudem po vsej državi olajšala življenje.«

Že poznate Živo?

Pogovorni robot Živa je že v pomoč tudi lekarnam in zdravstvenim domovom, saj ti z njeno pomočjo naročajo pripravo magistralnih zdravil, zdravniki pa se lahko naročijo na posvet s farmacevtom svetovalcem. Sčasoma se bodo pacienti na ta način lahko naročili tudi na vse ostale kognitivne storitve, ki jih izvajajo v lekarnah: pregled uporabe zdravil, svetovanje pri hipertenziji, svetovanje pri uravnavanju prekomerne telesne mase, svetovanje ob težavah s prostato, svetovanje pri sladkorni bolezni, svetovanje pri venskem popuščanju in svetovanje o negi kože. Omenjenih storitev zaradi ukrepov, povezanih z novim koronavirusom, v Lekarni Ljubljana trenutno ne izvajajo, čeprav je zanimanje zanje zelo veliko. V letu 2019 pa izvedli kar 38 433 svetovanj, od tega 1689 pregledov uporabe zdravil.

Preberite tudi: