Vozila na metan
Vozila na metan oz. stisnjen zemeljski plin (CNG) so okolju prijazna vozila, saj proizvedejo manj škodljivih emisij, ne tvorijo trdih delcev in povzročajo manj hrupa. Stroški in poraba goriva so nižji, motor in katalizator imata daljšo življenjsko dobo. Konec leta 2017 smo v javnih podjetjih in zavodih ter Mestni upravi Mestne občine Ljubljana pri svojem delu uporabljali že več kot 200 vozil na CNG. S tem uresničujemo vizijo o odgovornem odnosu do okolja in prispevamo k večji kakovosti zraka v prestolnici. V Ljubljani sta na voljo dve javni polnilnici za vozila na metan: na Cesti Ljubljanske brigade 1 (od leta 2011) in na P+R Dolgi most (od leta 2016).
Konec leta 2017 smo v Ljubljani odprli tudi prvo javno polnilnico za tovorna vozila na utekočinjen zemeljski plin (LNG) v Sloveniji, ki je rezultat evropskega projekta uvajanja goriva LNG v promet na območju celotne Slovenije – Instrument za povezovanje Evrope za leto 2015. Uvedba LNG kot pogonskega goriva v tovornem prometu pomeni odločen korak k zmanjšanju ogljičnega odtisa in emisij iz prometa in je pot k razogličenju transporta.
Elektromobilnost
Električni pogon je okolju prijaznejši od fosilnih goriv, zato smo maja 2013 sprejeli Strategijo elektromobilnosti v Mestni občini Ljubljana, s katero smo nadgradili že sprejete trajnostno naravnane strategije in ukrepe. Prav tako s spremembami obstoječih odlokov skrbimo za spodbujanje elektromobilnosti.
Skladno s Strategijo elektromobilnosti v MOL aktivno sodelujemo s partnerji, ki vzpostavljajo polnilnice za električna vozila. Konec leta 2017 je bilo v Ljubljani okoli 100 polnilnic za električna vozila, med katerimi je tudi 25 polnilnic, ki smo jih postavili v sodelovanju z Elektrom Ljubljana v okviru trajnih zelenih ukrepov evropskega tedna mobilnosti 2016. S širitvijo mreže polnilnic voznike spodbujamo, da uporabljajo električna vozila, in tako prispevajo k čistejšemu zraku ter manjšemu hrupu v mestu.
Konec leta 2017 smo v javnih podjetjih in zavodih ter Mestni upravi Mestne občine Ljubljana uporabljali že 50 električnih vozil, med njimi je tudi šest Kavalirjev, ki so brezplačno na voljo obiskovalcem mestnega jedra.
Električna vozila EURBAN
Prevoz na klic z električnimi vozili EURBAN smo leta 2016 testno izvajali na liniji 26 (Tuji Grm–Mali Lipoglav), kjer je bila nato zaradi povečanega interesa potnikov uvedena redna linija LPP. Izven koničnega časa te prevoze omogočamo na liniji 23 v Podutiku. Leta 2016 smo na festivalu električnih vozil ECO MEET za električna osebna vozila EURBAN in storitev Prevoz na klic pridobili naziv »najboljši eko prevoz v Ljubljani«, na EKO RELI-ju 2016 in 2017 pa so sodelavci javnega podjetja Ljubljanski potniški promet postali prvaki v najbolj ekonomični vožnji z ničnimi izpusti.
Električni vlakec Urban
Z električnim vlakcem Urbanom smo v letu 2016 uvedli atraktivno turistično krožno pot, ki povezuje najpomembnejše znamenitosti Ljubljane. V prvem letu smo z njim prepeljali 17.000 potnikov. Električni turistični vlakec Urban krožno pot začenja v bližini Mestne hiše, obišče Ljubljanski grad, vas popelje ob prijetnih nabrežjih reke Ljubljanice in se preko Trnovskega pristana, skozi središče sodobne Ljubljane, mimo Opere, Moderne galerije in Prešernovega trga s Tromostovjem vrača na izhodiščno točko. Na vlakec lahko vstopate na različnih postajah in čudovito raziskovanje Ljubljane kombinirate z ogledom galerije, gradu in drugih znamenitosti, lahko pa se na poti za nekaj časa preprosto predajate sončnim žarkom ob Ljubljanici, si privoščite najljubšo pijačo ali kosilo, nato pa se ponovno vrnete na vlakec. Lahko pa na vlakcu spremljate celotno krožno vožnjo in izveste veliko o Ljubljani.
Urban. Foto: Doris Kordić
Električni car sharing – souporaba vozil
V Ljubljani je bil julija 2016 uveden projekt souporabe 100 % električnih avtomobilov. Sistem, katerega celotna storitev (rezervacija, odklepanje vozila, zagon motorja, končno plačilo) poteka preko mobilne aplikacije Avant2Go, je razvilo podjetje Avantcar. Uporabniki z vsakim kilometrom uporabe prihranijo 100 gramov izpustov CO2, z najemom namesto lastništva znižujejo stroške mobilnosti, potujejo brez škodljivih izpustov in ne povzročajo hrupa. V floto je bilo konec leta 2017 vključenih že preko 100 povsem električnih vozil, s katerimi so uporabniki doslej skupaj prevozili že več kot milijon brezemisijskih kilometrov. Vsako vozilo v souporabi ima v optimalnih razmerah v povprečju 25 uporabnikov in nadomesti 10–20 lastniških vozil.
Avtomobilskemu prometu se v današnjem času težko popolnoma izognemo, lahko pa poskrbimo, da je okolju prijaznejši, ter spodbujamo skupno rabo – souporabo vozil (t. i. car sharing) in deljenje vozil (t. i. car pooling). Na fotografiji vozila sistema souporabe električnih vozil Avant2Go. Foto: arhiv Avant2Go