petek, 27. 9. 2019

Smeti so strašnejše, kot se zdi

V Ljubljani se zavedamo pomena varovanja našega okolja, zato tudi s kampanjo Smeti so nevarnejše, kot se zdi opozarjamo na posledice neustreznega ravnanja z odpadki.

Razmislimo o uporabi plastičnih izdelkov

Izziv današnjega časa so prakse, ki so morda manj običajne ali manj udobne, toda nujne za naš prehod v bolj trajnostno družbo.
Med izzive na globalni in lokalni ravni spada tudi uporaba plastike: zaradi vsestranske uporabnosti, poenostavljanja vsakdana in nizke cene so nas izdelki iz plastike povsem omrežili, količine, ki jih proizvajamo in porabljamo, pa so se preveč povečale. Ker je plastika narejena iz neobnovljivih fosilnih virov (nafte) in ker je narava »ne zna« predelati, so težave zaradi odpadne plastike vse večje, saj plastični odpadki pristanejo v zraku, tleh, vodi in hrani. Seveda pa za težave nikakor ni kriva plastika, temveč mi, ki plastiko nepremišljeno uporabljamo.
Odpadki, ki pristanejo na »nepravih« mestih (na primer v rekah, jezerih in naravi nasploh) so za živali, ki tam živijo, zelo ogrožajoči ali celo smrtno nevarni. Zavedanje o posledicah, ki jih povzročajo odpadki v morju, je že močno razširjeno, manjkrat pa pomislimo, da odpadki ogrožajo tudi živali v/ob rekah, potokih in bajerjih.

vrečke iz trajnostnih materialov

Poleg tega želimo s kampanjo preizprašati in spremeniti tudi naš odnos do pogosto povsem nepotrebnih izdelkov za enkratno uporabo, kot so slamice in plastične vrečke

In ko govorimo o povezavi med odpadki in vodo, odpiramo še eno pomembno temo: odgovorno ravnanje z vodo ni zgolj varčevanje z njo, ampak tudi bolj premišljeno in odgovorno potrošništvo. Za proizvodnjo vseh potrošniških dobrin (tudi tistih za enkratno uporabo) namreč potrebujemo vodo.

Smeti so nevarnejše, kot se zdi

Kampanja Smeti so nevarnejše, kot se zdi je del naših prizadevanj za varno, trajnostno naravnano ter urejeno okolje, ki zagotavlja kakovostno življenje nam in generacijam za nami. 

Strasne smeti

V prvi fazi kampanje bomo na problematiko našega odnosa do odpadkov in virov opozarjali s pomočjo veleplakatov, plakatov na ljubljanskih srednjih šolah ter na spletnih mestih in družabnih omrežjih Mestne občine Ljubljana in javnega podjetja VOKA SNAGA. V fazi, ki bo sledila, pa se bomo osredotočili na spodbujanje boljših potrošniških praks in okrepili sodelovanje z drugimi deležniki.
Kampanjo Smeti so nevarnejše, kot se zdi v okviru svojih družbeno odgovornih aktivnosti podpirata oglaševalska agencija Pristop in Europlakat 

Zmanjšujemo uporabo plastičnih vrečk

Že leta 2016, ko je Ljubljana nosila naziv zelena prestolnica Evrope smo zasnovali družbeno odgovorno kampanjo Nisem večna, sem pa zato manj tečna. Sem biološko razgradljiva vrečka, s katero meščanke in meščane opozarjamo na pretirano rabo plastičnih vrečk, ki močno obremenjujejo naše okolje, in jih spodbujamo k uporabi embalaže iz trajnostnih materialov za večkratno uporabo. 

nalepke

Našim prizadevanjem so se pridružili tudi številni trgovci in gostinci v mestnem središču, ki že ponujajo papirne nakupovalne vrečke, kar cenimo in podpiramo, zato k enakemu ravnanju spodbujamo tudi tiste, ki tega doslej še niso naredili.

Vrečkomat na osrednji ljubljanski tržnici

Vreckomat

Na osrednji ljubljanski tržnici smo v okviru akcije Za lepšo Ljubljano spomladi vrečkomat, na katerem si lahko kupci brezplačno vzamejo biorazgradljivo vrečko. 

 

Preberite tudi: