ponedeljek, 20. 1. 2020

10 dokazov, kako izboljšujemo pogoje za kolesarjenje in ga spodbujamo

Ponosni smo, da je Ljubljana kolesarjem prijazno mesto.

1. Delež poti, opravljenih s kolesom, raste

Po podatkih iz leta 2013 je s kolesom opravljenih 11,1%, vendar glede na porast kolesarjenja (podatki števcev) ocenjujemo, da okoli 16 %. Na porast kolesarjenja v mestu je poleg številnih infrastrukturnih izboljšav in drugih ukrepov veliko prispeval tudi izredno priljubljen sistem izposoje koles BicikeLJ.

Meritve kolesarskega prometa v obeh smereh voženj redno izvajamo z avtomatskimi kolesarskimi števci. Leta 2016 so ti skupno zabeležili 3.812.410 voženj kolesarjev, leta 2017 3.736.302,  leta 2018 pa skupno kar 3.939.461. 

2. Urejamo kolesarske steze

Ljubljana ima skupno približno 300 kilometrov urejenih kolesarskih poti. Poleg tega je kolesarjenje dovoljeno tudi v nasprotno smer po izbranih enosmernih ulicah, ki jih je več kot 70.

3. Obsežne prenove

Med drugim smo dela že končali na Drenikovi ulici, Vodnikovi cesti, Prešernovi in Litijski cesti, Parmovo ulico še prenavljamo, prihodnje leto sta v načrtu še Dunajska in Tržaška cesta.

4. BicikeLJ presega rekorde

Na dan 31. 12. 2019 je bilo v sistemu BicikeLJ registriranih 196.399 uporabnikov, aktivnih je bilo 42.857. V letu 2019 je bilo opravljenih 1.139.738 izposoj. Od 12. maja 2011, ko smo vzpostavili sistem BicikeLJ, pa je bilo opravljenih že več kot 6,9 milijona izposoj koles.

Predstavniki iz družbe JCDecaux, ki je razvila samopostrežni sistem izposoje koles, so nas lani na obisku v Ljubljani seznanili, da smo po njihovih podatkih prvi na svetu po uporabi BicikLJa. V povprečju je v Ljubljani vsako kolo uporabljeno kar osemkrat vsak dan.

5. Širimo sistem BicikeLJ

Priljubljenost sistema je presegla vsa pričakovanja, zato mrežo postajališč in koles vztrajno širimo. Uporabnikom je danes na voljo že 610 koles na 61 postajah. Po izboru revije Marketing Magazij je sistem BicikeLJ bil izbran kot medijska inovacija desetletja, kar je velik uspeh tako za zasebnega partnerja Europlakat kot mesto, ki s sistemom izposoje spodbuja trajnostno mobilnost.

6. Koloparki se množijo

Na nekoč degradiranem območju ob Celovški cesti smo naredili kolesarski poligon Kolopark Šiška, uredili smo Kolopark Bežigrad in tudi Kolopark Fužine, ki je največji v Sloveniji. Kmalu bo odprt še Kolopark Vič. Kolesarskemu društvu Rajd smo omogočili preureditev zapuščenega kamnoloma v Podutiku v bikepark.

7. Vzpostavljamo kolesarske tematske poti

Cilj 4 tematskih kolesarskih poti je vzpostaviti privlačne kolesarske povezave med različnimi deli Ljubljane po manj prometnih ulicah za dnevno opravljanje poti s kolesom.

8. Med 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu

Potem ko je leta 2015 Ljubljana zasedla 13. mesto, je v letu 2017 rezultat še izboljšala: dosegla je visoko 8. mesto na lestvici »Copenhagenize Bicycle Friendly Cities Index 2017«. Tudi letos se je Ljubljana že tretjič uvrstila na lestvico 20 do kolesarjev najbolj prijaznih mest na svetu The Copenhagenize Index. Tokrat smo zasedli 14. mesto.

9. Evropski teden mobilnosti

V ETM 2019 smo uspešno izvedli vse načrtovane ukrepe, dejavnosti in dogodke, in sicer 13 trajnih ukrepov, 17 tedenskih aktivnosti in 48 dogodkov ter dejavnosti po dnevih. Ena najbolj priljubljenih aktivnosti je brezplačni servis koles za vse meščanke in meščane.

10. Velo-city 2020

V Ljubljani bomo med 2. in 5. junijem 2020 gostili konferenco Velo-city, letno svetovno srečanje Evropske kolesarske zveze. Konferenca Velo-city predstavlja največje svetovno srečanje na področju kolesarjenja, kolesarske infrastrukture, kolesarskih inovacij, varnosti koles ter družbenih in kulturnih sprememb, ki jih povzroča kolesarjenje na globalni ravni.

Preberite tudi: