Kolesarjenje

Hitro in poceni po širšem mestnem središču

Ljubljano je verjetno najbolj učinkovito spoznavati na kolesu, saj je razmeroma ravna in dovolj strnjena, da z obračanjem pedal hitro obidemo najlepše kotičke. Na porast kolesarjenja v mestu je poleg številnih infrastrukturnih izboljšav in drugih ukrepov veliko prispeval tudi izredno priljubljen sistem izposoje koles BicikeLJ

Potem, ko se je leta 2015 Ljubljana prvič uvrstila na lestvico 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu in zasedla 13. mesto, je v letu 2016 svoj rezultat še izboljšala. Zasedla je visoko 8. mesto lestvice »Copenhagenize Bicycle Friendly Cities Index 2017«.

Sistem izposoje koles BicikeLJ

Maja 2011 smo v Ljubljani v javno-zasebnem partnerstvu z družbo Europlakat uvedli mestno kolo v samopostrežnem sistemu izposoje BicikeLJ. V letu 2017 sistem vključuje 51 postajališč in 510 koles, s katerimi so uporabniki opravili več kot 4 milijona voženj. Prva ura uporabe je brezplačna, kar je prispevalo k vse večji priljubljenosti sistema in s tem povišanju deleža kolesarjenja. V začetku leta 2017 smo mrežo razširili s še dodatnimi 13 postajališči, do konca leta jih načrtujemo še 7. Kolesa v sistemu si je mogoče izposoditi na podlagi registracije z enotno mestno kartico Urbana.

Ljubljansko kolo

Ljubljansko kolo je projekt izposoje koles za turiste in druge obiskovalce Ljubljane, ki jih nudi Javni zavod Turizem Ljubljana. Kolo je prijeten način za raziskovanje Ljubljane in za sproščeno prepuščanje utripu mesta. Najem koles je na voljo po ugodnih cenah, ob izposoji pa lahko izveste tudi vse turistične informacije o mestu.

Tematske kolesarske poti

Tematske kolesarske poti (poglejte zemljevid tematskih poti) je v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana zasnovalo društvo Za mesto po dveh v okviru kampanje Do the right mix, pri postavitvi označb pa je sodeloval Turizem Ljubljana.Cilj tematskih kolesarskih poti je vzpostaviti privlačne kolesarske povezave med različnimi deli Ljubljane po manj prometnih ulicah za dnevno opravljanje poti s kolesom. Hkrati pa te poti pomenijo tudi dodatno ponudbo za obiskovalce Ljubljane, ki lahko s kolesom doživijo Plečnikovo arhitekturo, občutijo lepoto Ljubljanice ali pa obiščejo zelene kline mesta.

Leta 2014 smo označili Obvodno kolesarsko pot, prvo izmed štirih tematskih kolesarskih poti. Ta se vije vzdolž Ljubljanice in prepleta urbano okolje z naravo. Poteka od Fužinskega gradu po nabrežju Ljubljanice skozi Štepanjsko naselje, Kodeljevo in mestno središče (Petkovškovo nabrežje, Prešernov, Kongresni in Novi trg) ter se konča na Špici. V letu 2015 smo idejo razširili še na Plečnikovo, ki povezuje Plečnikovo dediščino v Trnovem, Žalah in v Tivoliju, ter Gozdno pot, ki ob obrobju Rožnika povezuje Tivoli z Mostecem. Četrta pot, ki je med kolesarji že dolgo priljubljena, pa je peščena steza okoli Ljubljane, obdana z drevoredi, Pot spominov in tovarištva – POT.

Kolesarski žepi

Kolesarske žepe uvajamo skladno s smernicami Prometne politike MOL, z njimi pa kolesarjem omogočimo, da se v križišču razvrstijo pred motorna vozila. Kolesarski žep poveča varnost kolesarjev, ker ublaži kritično točko oziroma ogroženost s strani vozil, ki v križišču zavijajo desno. V letu 2014 in 2015 smo dvema obstoječima kolesarskima žepoma (ang. bike box) dodali še dva nova. Kolesarski žepi so zarisani v naslednjih križiščih: Miklošičeva–Tavčarjeva, Miklošičeva–Dalmatinova, Krakovski nasip–Zoisova, Rozmanova–Ilirska.

Kolesarska parka, servisni postaji in infotočka

Servisna postaja za kolesa, ki omogoča manjša popravila koles in polnjenje zračnic, stoji pred informacijsko točko Turizma Ljubljana na Krekovem trgu. Prav tako smo lani postavili podobno postajo pri Koloparku v Šiški

Z ureditvijo KoloParka se je nekoč degradirano območje spremenilo v rekreacijsko površino, namenjeno igri in urjenju spretnostnih veščin z vsemi vrstami voznih pripomočkov, od koles, skirojev, rolk, rolerjev in kotalk do poganjalčkov. Potem, ko je bila lani končana prva faza ureditve Bike Parka Ljubljana, je zdaj zaživel še novi del parka, ki je tik ob končni postaji avtobusa števila 5, na koncu Podutika. Oba dela sta povezana z makadamsko cesto, v načrtu pa je že tretja faza, v kateri se bosta oba dela povezala s čisto pravimi kolesarskimi enoslednicami, uredili pa bodo tudi več dodatnih poti. 

V sodelovanju s KD Rajd smo informacijsko točko Zelene prestolnice Evrope 2016 izpred Mestne hiše prestavili v Podutik in jo namenili za potrebe delovanja Bike Parka Podutik. Prav tako bo postala izhodišče za cestne in gorske kolesarje na območju Polhograjskih dolomitov.

Kolesarska statistika

Ljubljana ima skupno okoli 230 kilometrov urejenih kolesarskih poti. Poleg tega je kolesarjenje dovoljeno tudi v nasprotno smer po izbranih enosmernih ulicah, ki jih je več kot 70. Prav tako lahko vozijo po območju za pešce v mestnem središču, pri čemer morajo kolesarji dati prednost pešcem in jih z vožnjo ne smejo ogrožati. Kolesarsko infrastrukturo nenehno posodabljamo in širimo, tako ob sanaciji obstoječe kot tudi ob gradnji novih cest in prenovi javnega prostora. Ker se zavedamo, da je spremljanje napredka ključno za razvoj nadaljnjih ukrepov za izboljšanje razmer za kolesarjenje, smo izdali tiskovini Kolesarski letopis MOL 2012–2013 in Kolesarski letopis MOL 2014–2015, ki obravnavata najpomembnejše dosežke, projekte, statistične podatke in ugotovitve o kolesarjenju v MOL v navedenem obdobju.