Center za psihosintezo in razvoj človeški potencialov

»Ko zmaga jeza«

Program za otroke

Program je nastajal kot avtorsko delo skozi leta dela in izkušenj z otroki in njihovimi čustvi ter dela z mladostniki in odraslimi, katerih težave temeljijo prav v obdobju otroštva. Namenjen je otrokom prve triade osnovnih šol. Temelji na prepoznavanju dejstva, kako izrednega pomena predstavlja čustvovanje v otrokovem razvoju za njegovo kasnejše obdobje mladostništva in odraslega obdobja ter na novih odkritjih in spoznanjih o razvoju možganov. Teorija programa se črpa iz psihosinteze, veje psihologije in terapije, ki ima izrazito celosten oz. holističen pogled na razvoj otroka. Zdravo doživljanje in izražanje čustev ter njihova socializacija (čustva so pomemben povezovalni dejavnik) je varovalni in preventivni dejavnik bodočega zdravega življenja, dobrih medsebojnih odnos in osebne samorealizacije, ki osmisli in daje vizijo. Različne oblike zasvojenosti in odvisnosti temeljijo prav na čustvenih in socialnih težavah, ki jih je otrok in mladostnik doživljav in žal ni imel ustrezne pomoči za njihovo razrešitev.
Vsebina programa temelji na prepoznavanju čustva jeze, na učenju pravilnega odziva nanjo. Skupaj se učimo in krepimo pomembne varovalne dejavnike, ki so v ozadju zasvojenosti: pristen stik s čustvi; zdravo čustvovanje; sposobnost obvladovanja jeze, besa in agresivnosti; neogrožajoče izražanje čustev; vzgoja pozitivne, zdrave samopodobe; sposobnost pravilnega premagovanja čustvenega, psihološkega nelagodja in s tem odmik od različnih oblik zasvojenosti; razvoj čustvene inteligence; vzgoja zdrave socializacije, .... Druženja se otroci veselijo in novo osvojene veščine pogumno preizkušajo.

Program za pedagoge V primežu stresa in kako izstopiti iz njega

Stanje v šolskem okolju je iz leta v leto bolj napeto, nezadovoljno, stresno in občutek ogroženosti pesti učenca (otroka in mladostnika), učitelja, starša, ravnatelja in druge zaposlene v šolskem okolju. Program se osredotoča na pedagoga, ki se dnevno srečuje z otroci, mladostniki in njihovimi starši in ima nanje velik vpliv, prav tako pa je zelo izpostavljen nemogočim in nerelanim zahtevam tako učencev kot staršev. V polju tega srečevanja je občutek stresa - ogroženosti zelo pogosto prisoten.

Veliko že vemo o stresu, pa se kljub temu nemalokrat znajdemo v situaciji znotraj katere imamo občutek, da nas povsem onemogoča. Naše fizično telo se odziva z neprijetnim počutjem in naše delovanje je povsem pogojeno z občutkom ogroženosti. Novejše raziskave ozaveščajo, da ima stresni odziv veliko nevarnih posledic za naše dobro počutje ter zdravo življenje in zanemarjanje tega dejstva pripelje posameznika do roba obupa, nezadovoljstva, bolezni, izčrpanosti, neučinkovitosti, tesnobe, nemoči, odvisnosti, občutka osamljenosti, depresije, … Zato zgolj zamahniti z roko ali besede 'bo že boljše' nista primerna odziva na prepoznavanje velikega odmerka 'stresorja' v našem vsakdanjiku. Tudi panična in prestrašena dejanja ne vodijo k zmanjševanju stresa, temveč ga hitro in vztrajno povečujeta. Odgovoren, temeljit in iskren vpogled v svoje življenje, v situacije kjer prepoznavamo svoje stresne odzive je ustrezen pristop. Ta odraža zrel odnos do sebe, svojega počutja ter skupnosti v kateri živimo in je ta za nas pomemben vir čustvenega zadovoljstva.

Med samim izvajanjem programa smo pozorni na varovalne dejavnike kot so: stanje sproščenosti in vključevanje različnih tehnik sproščanja, ki bodo pripomogle k bolj stabilni in mirni vključenosti pedagoga v njegove vsakdanje obveznosti; spoznavanju in učenju neogrožajočega sporočanja; učenje empatičnega poslušanja; sposobnosti razumevanju različnih okoliščin, ki starše in učence pripeljejo v določene stiske in iskanje ustreznih načinov za pomoč; krepitev notranje stabilnosti, ki pripomoče k večji učinkovitosti poučevanja; osvajanje socialnih veščin, ki bodo pedagogom pomagale pri vzpostavljanju večje socialne kompetence otrok in mladostnikov.

Program za pedagoge Kako se odzivati na pojav medvrstniškega nasilja

Program temelji na celostnem pristopu prepoznavanja in preprečevanja nasilja v šolskem okolju. Njegova vsebina usposablja pedagoške in druge strokovne delavce k pravočasnemu in pravilnemu odzivu pri pojavu agresivnega, nasilnega obnašanja pri učencu, staršu in učitelju. S svojo vsebino ozavešča pomen jasne vizije nenasilnega življenja, ki ga vodstvo šole in zaposleni lahko posredujejo učencem in staršem ter tako skupaj ustvarijo pogoje, ki bodo nasilju zaprli vrata. Vsebina programa bo udeležencem podala ustrezna orodja s katerimi bodo lahko prepoznali različne oblike nasilja: nasilje med sovrstniki (bullying), nasilje učenca nad učiteljem, nasilje starša nad učiteljem, nasilje učitelja nad učencem in staršem ter nasilje znotraj kolektiva. Da to pedagoški delavec naredi potrebuje določene veščine in tehnike, ki jih program s pomočjo psihosinteze in njenih izhodišč ponuja.

S programom želimo preprečiti nepoznavanje medvrstniškega nasilja in s tem dopuščanje, da se nasilje pogosto skrito nadaljuje in pripelje do izredno težkih stisk žrtev. Krepiti želimo znanje in veščine dobrega, hitrega in objektivnega opazovanja medvrstniških odnosov in s tem pravočasen odziv na pojav nasilja; zdravo čustvovanje pedagoških delavcev, ki je temelj vzpostavljanja čustveno varnega okolja, znotraj katerega bo lahko žrtev nasilja spregovorila in našla pomoč; sposobnost pedagoškega delavca uzreti pomembnost zdrave in ubrane celote za razvoj zdravega posameznika ter k temu tudi sam prispevati.