Ljubljanski znak kakovosti
Izbor ljubljanske kakovosti je blagovna znamka, ki označuje najbolj kakovostne storitve gostinskih obratov in prodajaln v Ljubljani.
»Izbor kakovosti v Ljubljani« (Ljubljana Quality Selection) je blagovna znamka, ki označuje doseganje visokih standardov ponudbe, kakovosti storitev in urejenosti gostinskih lokalov Ljubljane in prodajaln v mestnem središču. Po načelu »skritih gostov« so ocenjeni izbrani gostinski lokali in male prodajalne.
Cilj podeljevanja Znaka je povečanje prepoznavnosti, povpraševanja in prodaje kakovostnih storitev in izdelkov na področju gostinstva in trgovine ter s tem dvig kakovosti turističnih storitev v mestu in povečanje obiska in prepoznavnosti prestolnice. Ponudbo ocenjuje v več sklopih strokovna komisija, ki najbolje ocenjenim podeli nagrado Ljubljanski znak kakovosti in priznanja.
Po načelu "skrivnih gostov" so bile ocenjene restavracije in gostilne na širšem mestnem območju ter trgovine z raznovrstno ponudbo v ožjem središču mesta.
Ocenjevalci so v letošnjem letu ocenili 360 prodajaln v mestnem središču in 76 gostinskih lokalov po izboru Komisije za kakovost. Vse prodajalne v mestnem središču so bile ocenjene dvakrat. V drugi krog ocenjevanja gostinskih lokalov pa se je uvrstilo 42 gostinskih lokalov, ki so v prvem krogu dosegli najmanj 60 od 100 možnih točk.
Znak kakovosti in priznanja, ki sta jih razglasili strokovni komisiji za restavracije in za prodajalne, veljajo dve leti od podelitve.
Izbor ljubljanske kakovosti je od leta 2007 projekt javnega zavoda MOL Turizem Ljubljana, pred tem pa je bil projekt Mestne občine Ljubljana. Projekt ocenjevanja gostinskih lokalov »Znak kakovosti ljubljanskega turizma« je Mestna občina Ljubljana začela razvijati v letu 2002, akcijo ocenjevanje trgovine mestnega središča in priznanje »Moja trgovina« pa leta 1995.
Najboljše prodajalne
Prodajalne, ki so dosegle največ točk, izstopajo predvsem zaradi svojega odnosa do kupcev, ki jim nudijo več, kot je običajno; prijetnega vzdušja, ki ga ustvarjajo v prodajalnah; odličnega poznavanja izdelkov; svetovanja; široke ponudbe blaga; dodatnih storitev ter urejenosti prodajaln.
Prodajalne, ki so prejele priznanje po posameznih vrstah
Trgovine s tekstilom
Trgovine za dom, cvetličarne
- Nova, Levstikov trg 7
Optiki, fotomaterial, tehnične trgovine
- Optika Zajec, Puharjeva 3
Trgovine z obutvijo, galanterijo
Knjigarne, papirnice
- Mladinska knjiga, Knjigarna Konzorcij, Slovenska 29
Trgovine s kozmetiko
- L'OCCITANE, Mestni trg 7
Zlatarne, urarne
- Malalan, Mestni trg 21
Trgovine z domačo in umetno obrtjo
- Skrina, Breg 8
Trgovine z živili in mešanim blagom
- Kraševka, Ciril Metodov trg 10,
- Palača čajev, Stari trg 11
Poleg prvouvrščenih trgovin pa je potrebno izpostaviti še Zlatarno Celje, ki s ponudbo mladih oblikovalcev dosega čudovit rezultat; vrhunsko postrežbo v trgovinah Slowatch in trgovino Flat z odlično tujo ponudbo oblikovalskih izdelkov za dom, ki stalno spreminja svojo podobo; trgovino s perilom Agent provocateur z drzno notranjo opremo, lepimi izložbami in vrhunsko postrežbo.
Splošne ugotovitve ocenjevalne komisije trgovin
V mestnem središču še vedno prevladujejo trgovine s tekstilom, povečalo pa se je število trgovin z živili, tudi z izvirno ponudbo, čeprav komisija še vedno pogreša odlično delikateso. V Stari Ljubljani je opaziti izboljšano ponudbo, nekaj prodajaln na izviren in spoštljiv način predstavlja slovenske izdelke in slovensko obrt. Najelitnejši trgovski del mesta je spodnji del Miklošičeve z nekaj franšiznimi trgovinami, tudi Tavčarjeva ulica dobiva svojstveno trgovsko podobo, medtem ko so Čopova, Nazorjeva in Trubarjeva ulica nazadovale.
Ugotovitve komisije obsegajo tudi priporočila ostalim prodajalnam, kako urediti označevanje, izložbe, ponuditi večjo izvirnost pri izbiri blaga in bolje spoznati želje kupca. Komisija priporoča večjo drznost in izvirnost.
Najboljši gostinski lokali v Ljubljani
Ljubljanski znak kakovosti in priznanje »Izbor kakovosti v Ljubljani 2010« so prejeli:
Vrhunske restavracije
- Restavracija Maxim, Trg republike 1 (Znak kakovosti)
- Restavracija JB, Miklošičeva 17 (priznanje)
- Restavracija Harfa, Koprska 98 (priznanje)
- Valvas'or, Stari trg 7 (priznanje)
- Restavracija Cubo, Šmartinska 55 (priznanje)
- Restavracija pri Levu, Vošnjakova 1 (priznanje)
- Separe, Koprska 92 (priznanje)
Gostilne s slovensko kuhinjo
- Gostilna na Gradu, Grajska planota 1 (Znak kakovosti)
- Pri Žabarju, Viška c. 50 (priznanje)
- Gostilna Medana, C. v Mestni log 3 (priznanje)
Restavracije z nacionalno kuhinjo
- Shambala, Križevniška 12 (Znak kakovosti)
Restavracije z mednarodno kuhinjo
- Pr'noni, na Dolgem mostu (Znak kakovosti)
- Pri Vitezu, Breg 18-20 (priznanje)
- Restavracija in lounge Salon, Trubarjeva 23 (priznanje)
- Špajza, Gornji trg 28 (priznanje)
- Hana, Tbilisijska 85 (priznanje)
- Most, Petkovškovo nabrežje 21 (priznanje)
Gostilne z mednarodno kuhinjo
- Gostilna Kovač, Pot k Savi 9 (Znak kakovosti)
Pizzerije
- Pizzerija in špagetarija Piazza, Parmova 51 (Znak kakovosti)
Samopostrežne restavracije
- Restavracija Polna skleda, hotel Mons (Znak kakovosti)
Slaščičarne
- Čokoladnica Dobnik, Trg Republike 1 (Znak kakovosti)
- Cacao, Petkovškovo nabrežje 3 (priznanje)
- Slaščičarna Mihalek, Celovška 56 (priznanje)
- Slaščičarna Galerija Grad, Rožna dolina, cesta XV 14 (priznanje)
Splošne ugotovitve ocenjevalne komisije
Cilj ocenjevanja kakovosti lokalov je, da se Ljubljana uvrsti med vrhunske, mednarodne gastronomske destinacije. Splošna ugotovitev komisije je, da se v določenih kategorijah dviguje število kakovostih restavracij in gostiln. Ocenjevalci še vedno zaznavajo nekaj pomanjkljivosti, vendar so te v manjšem obsegu kot pred leti. V primerjavi z letom 2008 se je povečalo število vrhunskih restavracij. Pri ponudbi hrane je komisija opazila tako zmerno internacionalizacijo kot tudi ponosno ponujanje slovenskih jedi, več svežih in naravno pridelanih živil. Komisija priporoča še manj obširne jedilne liste, višjo stopnjo kreativnosti, večjo ponudbo vin na kozarec, večjo ustrežljivost osebja. Komisija opaža trend, da se lastniki restavracij čedalje bolj zavedajo, da je gostu potrebno ponuditi celovito gastronomsko doživetje. Povečuje se število stilsko dovršenih in celostno urejenih restavracij. Komisija poudarja tudi potrebo po stalnem nadzoru čistoče toaletnih prostorov in večjo doslednost pri inventarju in izboru dekoracij
Pri razmerju cena/kakovost so ocenjevalci visoko ocenili razmerje cena/kakovost, z ocenami 4 in 5, kar pomeni, da so za določeno ceno dobili tisto, kar so pričakovali. Cene se v primerjavi z letom 2008 v povprečju niso dvignile.