četrtek, 9. 12. 2010

Ljubljanski znak kakovosti

Izbor ljubljanske kakovosti je blagovna znamka, ki označuje najbolj kakovostne storitve gostinskih obratov in prodajaln v Ljubljani.

»Izbor kakovosti v Ljubljani« (Ljubljana Quality Selection) je blagovna znamka, ki označuje doseganje visokih standardov ponudbe, kakovosti storitev in urejenosti gostinskih lokalov Ljubljane in prodajaln v mestnem središču. Po načelu »skritih gostov« so ocenjeni izbrani gostinski lokali in male prodajalne.

Cilj podeljevanja Znaka je povečanje prepoznavnosti, povpraševanja in prodaje kakovostnih storitev in izdelkov na področju gostinstva in trgovine ter s tem dvig kakovosti turističnih storitev v mestu in povečanje obiska in prepoznavnosti prestolnice. Ponudbo ocenjuje v več sklopih strokovna komisija, ki najbolje ocenjenim podeli nagrado Ljubljanski znak kakovosti in priznanja.

Po načelu "skrivnih gostov" so bile ocenjene restavracije in gostilne na širšem mestnem območju ter trgovine z raznovrstno ponudbo v ožjem središču mesta.

Ocenjevalci so v letošnjem letu ocenili 360 prodajaln v mestnem središču in 76 gostinskih lokalov po izboru Komisije za kakovost. Vse prodajalne v mestnem središču so bile ocenjene dvakrat. V drugi krog ocenjevanja gostinskih lokalov pa se je uvrstilo 42 gostinskih lokalov, ki so v prvem krogu dosegli najmanj 60 od 100 možnih točk.

Znak kakovosti in priznanja, ki sta jih razglasili strokovni komisiji za restavracije in za prodajalne, veljajo dve leti od podelitve.

Izbor ljubljanske kakovosti je od leta 2007 projekt javnega zavoda MOL Turizem Ljubljana, pred tem pa je bil projekt Mestne občine Ljubljana. Projekt ocenjevanja gostinskih lokalov »Znak kakovosti ljubljanskega turizma« je Mestna občina Ljubljana začela razvijati v letu 2002, akcijo ocenjevanje trgovine mestnega središča in priznanje »Moja trgovina« pa leta 1995.

Najboljše prodajalne

Prodajalne, ki so dosegle največ točk, izstopajo predvsem zaradi svojega odnosa do kupcev, ki jim nudijo več, kot je običajno; prijetnega vzdušja, ki ga ustvarjajo v prodajalnah; odličnega poznavanja izdelkov; svetovanja; široke ponudbe blaga; dodatnih storitev ter urejenosti prodajaln.

Prodajalne, ki so prejele priznanje po posameznih vrstah

Trgovine s tekstilom

Trgovine za dom, cvetličarne

  • Nova, Levstikov trg 7

Optiki, fotomaterial, tehnične trgovine

Trgovine z obutvijo, galanterijo

Knjigarne, papirnice

Trgovine s kozmetiko

Zlatarne, urarne

Trgovine z domačo in umetno obrtjo

Trgovine z živili in mešanim blagom

Poleg prvouvrščenih trgovin pa je potrebno izpostaviti še Zlatarno Celje, ki s ponudbo mladih oblikovalcev dosega čudovit rezultat; vrhunsko postrežbo v trgovinah Slowatch in trgovino Flat z odlično tujo ponudbo oblikovalskih izdelkov za dom, ki stalno spreminja svojo podobo; trgovino s perilom Agent provocateur z drzno notranjo opremo, lepimi izložbami in vrhunsko postrežbo.

Splošne ugotovitve ocenjevalne komisije trgovin

V mestnem središču še vedno prevladujejo trgovine s tekstilom, povečalo pa se je število trgovin z živili, tudi z izvirno ponudbo, čeprav komisija še vedno pogreša odlično delikateso. V Stari Ljubljani je opaziti izboljšano ponudbo, nekaj prodajaln na izviren in spoštljiv način predstavlja slovenske izdelke in slovensko obrt. Najelitnejši trgovski del mesta je spodnji del Miklošičeve z nekaj franšiznimi trgovinami, tudi Tavčarjeva ulica dobiva svojstveno trgovsko podobo, medtem ko so Čopova, Nazorjeva in Trubarjeva ulica nazadovale.

Ugotovitve komisije obsegajo tudi priporočila ostalim prodajalnam, kako urediti označevanje, izložbe, ponuditi večjo izvirnost pri izbiri blaga in bolje spoznati želje kupca. Komisija priporoča večjo drznost in izvirnost.

Najboljši gostinski lokali v Ljubljani

Ljubljanski znak kakovosti in priznanje »Izbor kakovosti v Ljubljani 2010« so prejeli:

Vrhunske restavracije

Gostilne s slovensko kuhinjo

Restavracije z nacionalno kuhinjo

  • Shambala, Križevniška 12 (Znak kakovosti)

Restavracije z mednarodno kuhinjo

Gostilne z mednarodno kuhinjo

Pizzerije

Samopostrežne restavracije

Slaščičarne

Splošne ugotovitve ocenjevalne komisije

Cilj ocenjevanja kakovosti lokalov je, da se Ljubljana uvrsti med vrhunske, mednarodne gastronomske destinacije. Splošna ugotovitev komisije je, da se v določenih kategorijah dviguje število kakovostih restavracij in gostiln. Ocenjevalci še vedno zaznavajo nekaj pomanjkljivosti, vendar so te v manjšem obsegu kot pred leti. V primerjavi z letom 2008 se je povečalo število vrhunskih restavracij. Pri ponudbi hrane je komisija opazila tako zmerno internacionalizacijo kot tudi ponosno ponujanje slovenskih jedi, več svežih in naravno pridelanih živil. Komisija priporoča še manj obširne jedilne liste, višjo stopnjo kreativnosti, večjo ponudbo vin na kozarec, večjo ustrežljivost osebja. Komisija opaža trend, da se lastniki restavracij čedalje bolj zavedajo, da je gostu potrebno ponuditi celovito gastronomsko doživetje. Povečuje se število stilsko dovršenih in celostno urejenih restavracij. Komisija poudarja tudi potrebo po stalnem nadzoru čistoče toaletnih prostorov in večjo doslednost pri inventarju in izboru dekoracij

Pri razmerju cena/kakovost so ocenjevalci visoko ocenili razmerje cena/kakovost, z ocenami 4 in 5, kar pomeni, da so za določeno ceno dobili tisto, kar so pričakovali. Cene se v primerjavi z letom 2008 v povprečju niso dvignile.