
Šport je lajv
Kako smo mlade prepričali, da »screentime« zamenjajo za šport v živo
Čas, ki ga tako odrasli kot mladostniki in otroci preživijo pred ekrani, iz leta v leto narašča, najdaljši pa je ravno pri mlajši generaciji. Raziskave kažejo, da si pripadniki generacije Z videovsebine na družbenih omrežjih ogledujejo tudi do osem ur dnevno. V zadnjih nekaj letih pa zasvojenost z ekrani še pospešuje družbeni fenomen FOMO (»fear of missing out«), ki se najizraziteje manifestira v potrebi po ogledu vsebin v živo predvsem na omrežju TikTok.
Kljub temu da izraz »TikTok live« v imenu sicer logično nakazuje na spremljanje vsebine »v živo«, pa nas te vseprisotne vsebine v živo ironično le prilepijo na zaslone v strahu, da bi zamudili kaj pomembnega. Posledično pa zaradi strmenja v zaslon zamudimo vse, kar bi lahko dejansko doživeli – v živo.
Pametna raba zaslonov
S kampanjo Šport je lajv, ki smo jo vzpostavili v sklopu 2. Ljubljanskega festivala športa, smo želeli v duhu časa besedo “live” na pozitiven način spet povezati s kakovostnim druženjem, ki se zgodi v živo. Predvsem mlajšo generacijo pa na njim naraven in nevsiljiv način z uporabo njihove govorice povabiti k alternativi tam, kjer se nahajajo tudi 8 ur dnevno - na družbenih omrežjih.
Življenje se dogaja zunaj - stran od zaslonov
Na kanalih družbenih omrežjih Mestne občine Ljubljana in Ljubljana je šport smo v mesecu pred 2. Ljubljanskim festivalom športa ter še cel mesec po dogodku, objavljali vsebine, pripravljene po sodobnih smernicah družbenih omrežij. Vsebine so bile zabavne, a so v sebi vedno nosile tudi pomembno sporočilo kampanje, da se življenje pravzaprav dogaja tam zunaj - stran od ekranov. V živo.
Dobri rezultati in nadaljevanje kampanje
S pomočjo premišljenega, mladim razumljivega in nativnega nagovora smo k dialogu o prekomerni rabi zaslonov in upadu fizične aktivnosti med mlajšo generacijo v povprečju privabili 8.000 uporabnikov, polovica od njih je bila pripadnikov generacije Z. Uporabniki so ustvarili več kot 1,5 milijona video ogledov in se na vsebine odzvali več kot 40.000-krat.
Na festival pa smo pritegnili več ko 15.000 obiskovalcev, ki so s poskušanjem več kot 40 različnih športov dokazali, da je šport prav zares - LAJV.

Trenerski forum
V okviru kampanje smo organizirali 1. Ljubljanski trenerski forum, posvečen zmanjšanju uporabe zaslonov med mladimi športniki. Dogodka se je udeležilo več kot 80 trenerjev iz ljubljanskih športnih društev, ki so delili svoje izkušnje in izzive s to temo. Na podlagi raziskav in povratnih informacij vseh deležnikov smo pripravili priročnik Več športa, manj zaslona.

Priporočila Več športa, manj zaslona
Namen priporočil za uporabo zaslonov pri mladih športnikih je ponuditi praktične in strokovno utemeljene nasvete, ki bodo mladim športnikom, njihovim staršem, trenerjem in športnim društvom pomagali pri razumevanju vpliva zaslonov na mlade športnike. S priporočili želimo spodbuditi vse deležnike k odgovorni uporabi zaslonov in posledično k zdravemu in uspešnemu razvoju mladih športnikov.

Dogodki Šport je lajv
V sklopu kampanje Šport je lajv, ki spodbuja mlade k aktivnemu preživljanju prostega časa in manjši uporabi zaslonov, smo pripravili štiri poletne pop-up dogodke. Z njimi smo želeli bolje razumeti, kako mladi razmišljajo o športu, prostem času in druženju. Zbrana spoznanja bodo podlaga za oblikovanje športnega programa, ki bo mladim pokazal, da je gibanje lahko zabavno, družabno in kul.