
Hoja in kolesarjenje
Pešcem in kolesarjem prijazno mesto
Območje za pešce danes obsega že okoli 20 ha, načrtujemo pa še dodatno širitev.
Prav tako nadaljujemo z urejanjem in izboljševanjem kolesarske infrastrukture. Na več cestah in ulicah smo uredili nove kolesarske površine, razširili kolesarske pasove, postavili nova kolesarska stojala, izboljšali kolesarsko prometno signalizacijo, odprli prvo pokrito javno kolesarnico in označili prvo kolesarsko ulico. Izjemno uspešen sistem izposoje koles BicikeLJ je veliko doprinesel k trendu rasti kolesarskega prometa v Ljubljani.
Za spodbujanje kolesarjenja v Ljubljano iz sosednjih občin nadgrajujemo občinsko kolesarsko infrastrukturo in jo povezujemo z medkrajevnimi kolesarskimi potmi. Za lažje premagovanje daljših razdalj s kolesom je od junija 2022 v Ljubljani na voljo tudi sistem izposoje električnih koles.
Ponosni smo, da je bila Ljubljana trikrat zapored uvrščena na lestvico Copenhagenize Index 20 kolesarjem najprijaznejših mest na svetu. Naš napredek na področju vsakodnevnega kolesarjenja, ki zvišuje kakovost življenja v mestih in veliko prispeva k njihovi trajnostni preobrazbi, je prepoznala tudi mednarodna strokovna javnost, ter za gostiteljico svetovnega kolesarskega kongresa Velo-city 2022 izbrala prav naše mesto.
Zemljevid območja za pešce in kolesarje
-
Grafični prikaz območja za pešce in območja omejene hitrosti

Kolesarji z novimi pridobitvami
V Ljubljani je več kot 350 km urejenih kolesarskih površin v obliki kolesarskih pasov na pločniku ali vozišču, ločenih kolesarskih stez ter skupnih poti za pešce in kolesarje.
V Ljubljani je na stojala, postavljena na javnih površinah, mogoče prikleniti približno 10.000 koles. V zadnjih treh letih smo postavili več kot 300 novih kolesarskih stojal.

Pokrita kolesarnica
V garažni hiši Kongresni trg smo uredili prvo pokrito javno kolesarnico, v kateri je prostora za 78 navadnih koles in 14 električnih. Parkiranje koles je brezplačno, dostop je mogoč s kartico urbana.

Sistem izposoje koles BicikeLJ
Največje priznanje za mestno upravo je porast s kolesi BicikeLJ opravljenih poti, ki se potrjuje s kar 14,07 milijona izposojami do junija 2025 in dejstvom, da je v povprečju vsako kolo uporabljeno kar osemkrat na dan.

Sistem izposoje električnih koles
V okviru kolesarske konference Velo-city 2022 smo testno uvedli sistem izposoje električnih koles Nomago Bikes. Na različnih javnih površinah po mestu so postajališča s priklopi za električna kolesa.

Električna vozila Kavalir
Obiskovalcem mestnega jedra so brezplačno na voljo električna vozila Kavalir, ekipo sestavlja 20 prijaznih voznikov, ki so ob mestnem prazniku leta 2022 prejeli tudi nagrado mesta Ljubljane.
Leta 2021 smo s pomočjo evropskih sredstev vpeljali pilotni projekt prevoz na klic z električnim vozilom Klinko Kavalir, ki predvsem starejšim in gibalno oviranim olajša premikanje med klinikami UKC Ljubljana in Onkološkim inštitutom Ljubljana.

Kolesarski števci
Meritve kolesarskega prometa izvajamo z avtomatskimi števci na štirih lokacijah v obeh smereh vožnje, in sicer ob Drenikovi, Celovški, Dunajski in Kajuhovi cesti, v smeri proti centru pa na Šmartinski, Poljanski, Celovški in Tržaški cesti. Kolesarski promet spremljamo še na Parmovi in Linhartovi cesti.

Kolesarski letopis
Letopis za leti 2020 in 2021 povzema najpomembnejše dosežke, projekte, ukrepe, statistične podatke, dejavnosti in ugotovitve o kolesarjenju v Mestni občini Ljubljana v tem obdobju. To je pomemba publikacija, ki jo v MOL izdajamo že od leta 2012, saj v njej predstavljamo in posnemamo stanje ter napredek na področju kolesarjenja. Zbrani podatki transparentno prikazujejo, da je naraščajoč trend kolesarskega prometa stabilen.