CORNERS Triangle
V Ljubljani med 7. in 18. junijem 2016 poteka CORNERS Triangle, kulturno dogajanje, v sklopu katerega več kot 20 domačih in mednarodnih umetnikov izvaja različne umetniške akcije v centru mesta in na Fužinah.
V dveh tednih si bodo obiskovalci lahko ogledali filmske projekcije, predstave, razstave, delavnice, avdio popotovanja in instalacije. Prireditev bo hkrati potekala tudi v Zagrebu in Reki, ki skupaj z Ljubljano tvorita CORNERS Triangle.
Ljubljana, Zagreb in Reka so del zemljevida CORNERS vse od samega začetka projekta: aprila 2012 se je v Zagrebu z vodenim ogledom Dragana Živadinova po Muzeju sodobne umetnosti začelo in v Reki z izletom s čolnom po Kvarnerju končalo umetniško raziskovalno potovanje, Xpedicija Balkan, Ljubljana pa je junija 2014 gostila prvo predstavitev umetniških del CORNERS – Kids on the CORNERS. Reka kot novoimenovana Evropska prestolnica kulture 2020 ter Zagreb in Ljubljana kot prestolnici Hrvaške in Slovenije, se združujejo v CORNERS Triangle, da bi skupaj predstavili umetniška dela, ki so jih navdihnile zgodbe na obiskih kotičkov Evrope. Ljubljana bo gostila sedem od skupno devetih umetniških del, prikazanih na CORNERS Trianglu.
Dogajanje v Ljubljani se je začelo 7. junija v Dijaškem domu Ivana Cankarja, s predstavitvijo umetnikov in projekta CORNERS ter gostujočo predstavo Matica (KUD Pozitiv) kot primerom dobre prakse sodelovanja umetnikov. Po uvodnem delu je bilo na sporedu prvo umetniško delo v sklopu CORNERS Triangle: Bliski projekcija kratkih dokumentarnih filmov, prikazanih v preteklih letih na DocuFestu v Prizrenu.
CORNERS Triangle bo gostil tri dela, ki temeljijo na metodi zbiranja in gradnje mikro arhivov: Atlas podrhtavanja se ukvarja s spremembami v proizvodnji v tekstilni industriji preko zbiranja ljudskih pesmi tekstilnih delavcev in njihovo reinterpretacijo; Glas v ozadju zbira osebne zgodbe o socialnih, okoljskih in industrijskih spremembah; Igrišče pa zbira igre značilne za določena področja ter nekatere od njih preoblikuje v novo igro, z včasih neverjetnim in bizarnim naborom pravil za igralce.
Prikazani bosta dve razstavi, ki se ukvarjata s pojmom spremembe. Postavi se na moje mesto je delo dveh umetnic iz Hrvaške in Švedske, ki sta zamenjali svoje življenje za tri tedne, z namenom, da bi raziskali izkušnjo »nekega drugega življenja«. Skrito in/ali razkrito je razstava o potovanju, kot procesu stalnih sprememb, odkriti poskuša, kaj nam se kot popotnikom razkriva in kaj nam ostane zakrito, ko se pojavimo kot tujci v nepoznanem okolju.
Številna območja, ki so jih umetniki raziskovali na ekspedicijah CORNERS, so bila prizadeta zaradi različnih konfliktov. Premostimo tišino združuje zgodbe ljudi iz Baskije, Severne Irske in Hrvaške, ki so trpeli zaradi političnega, spolnega in družinskega nasilja ter predstavlja njihovo čustveno pot iz »nevihte« do notranjega miru. Avdio potovanje in instalacija na mostu za pešce v Ljubljani in Zagrebu bo pobuda za zbiranje novih zgodb in njihovo širjenje na prihodnjih dogodkih Corners. Vmes se igra z opazovanjem kot metodo za povezovanje ljudi, ki živijo v isti soseski. S pomočjo skupnosti preoblikuje javni prostor v prostor za ustvarjanje. Sestrice pa se sprašujejo o medijih, njihovi vsebini in vsakodnevnem delovanju.
CORNERS Triangle podpira tudi Mestna občina Ljubljana. Vstop in sodelovanje v celotnem programu je brezplačno.
O projektu:
CORNERS je platforma umetnikov in občinstev, ki so jo zasnovale in jo poganjajo kulturne organizacije na robovih Evrope. Ta platforma odpira možnosti za umetnike in raziskovalce, da mednarodno sodelujejo v multidisciplinarnih umetniških in kulturnih projektih.
Projekt CORNERS povezuje zunanje regije Evrope. V središče postavlja območja, ki so izven političnih, kulturnih in ekonomskih osrednjih tokov. Povezave med temi območji vzpostavlja s pomočjo raziskovanja in umetniškega delovanja. Njegov cilj je srečevanje lokalnih občinstev, organizacij in aktivnih prebivalcev, povezovanje z njimi in skupno umeščanje teh krajev v središče kulturnega zemljevida Evrope.
Podrobnosti in program najdete tukaj.