petek, 21. november 2025
Ljubljana že četrtič na lestvici kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu
Foto: Nino Kolarev
Ljubljana se je uvrstila na 24. mesto lestvice 30 kolesarjem najbolj prijaznih mest na svetu The Copenhagenize Index, kar je že naša četrta uvrstitev od leta 2015.
Ocenjevalci so poudarili, da je politična volja v Ljubljani prinesla spremembe v korist kolesarjem: nove kolesarske koridorje, ulice z bolj umirjenim prometom in praktične rešitve, kot sta souporaba koles in varno parkiranje. »Trenutni napredek odraža celovito, dobro komunicirano kolesarsko politiko, ki kolo spreminja v vsakodnevno prevozno sredstvo,« so zapisali.
V svoji oceni so pozitivno izpostavili ekološko cono v središču mesta, ki obsega že več kot 20 hektarjev, nedavni celostni prenovi Tržaške in Dunajske ceste z dodatno ozelenitvijo in izboljšavami za uporabnike javnega prevoza ter kolesarje, izobraževanje otrok in mladine o trajnostni mobilnosti, vključenost nevladnih organizacij v oblikovanje prometnih politik, sistem BicikeLJ ter infrastrukturo za varno priklepanje koles in brezplačno kolesarnico pod Kongresnim trgom. Dejstvo, da med rastočim odstotkom uporabnikov koles prevladujejo ženske, po mnenju komisije dokazuje, da je Ljubljana varna in udobna za kolesarjenje.
Priporočila ocenjevalcev že udejanjamo v praksi
V Mestni občini Ljubljana si prizadevamo za razvoj kolesarjenja in nenehno izvajamo ukrepe, ki k temu pripomorejo. Trenutno imamo več kot 450 kilometrov urejenih oziroma označenih kolesarskih površin, pri rekonstrukcijah in prenovah cest ter javnega prostora namenjamo prednost pešcem, kolesarjem, uporabnikom javnega prometa in ozelenitvi. Kot je v letošnjem ocenjevanju priporočila komisija, se ves čas posvečamo izboljšavam infrastrukture; tako bomo celovito rekonstruirali ceste okrog nastajajočega Potniškega centra Ljubljana, predvidene so obnova Dolenjske ceste med Rakovnikom in Rudnikom, ureditev Aleja Žale, prenova Zaloške ceste in ulice Ob Ljubljanici, rekonstrukcija dela Barjanske, Tbilisijske ceste, Šišenske in Litostrojske ceste ter obnova Ceste v Gorice in Ceste Ceneta Štuparja.
Med priporočili ocenjevalcev je tudi več umirjanja motornega prometa v stanovanjskih soseskah. V Ljubljani ima trenutno omejitev hitrosti 30 km/h ali manj že 35 odstotkov ulic. Kot smo se zavezali v oktobra 2025 sprejeti Celostni prometni strategiji MOL, bomo do leta 2029 hitrost na 30 km/h znižali na ulicah znotraj Fabianijevega obroča in v stanovanjskih soseskah.
Novost letošnjega ocenjevanja z nekoliko spremenjeno metodologijo je, da je na lestvici 30 mest namesto prejšnjih 20, ocenjevanih pa je bilo 100. Prvo mesto je tokrat pripadlo Utrechtu, 30. pa Vancouvru.