Linhartova cesta
-
Status
V teku
-
Leto zaključka
2025
-
Kategorija
Evropski projekti
-
Oddelek
OGDP
-
Opis
V sklopu prenove smo prenovili kanalizacijo odpadnih vod, vodovod, vročevod, cestno razsvetljavo in semaforizacijo. Preuredili smo križišča z Dunajsko, Železno, Neubergerjevo in Topniško cesto, uredili smo tudi novo križišče z Valjhunovo ulico.
Načrt rekonstrukcije in prometne ureditve je izdelalo podjetje Krajinaris d.o.o., dela je izvedla družba KPL d.o.o. s partnerjem Prenova - gradbenik d.o.o.. Projekta sta sofinancirala tudi JP Voka Snaga d.o.o. in JP Energetika d.o.o..Rekonstrukcija Linhartove ceste kot del širše zgodbe
V sklopu prenove osrednje ljubljanske železniške postaje, gradnje nove glavne avtobusne postaje in drugih infrastrukturnih nepremičninskih projektov na območju Potniškega centra Ljubljana, kar smo javnosti podrobneje predstavili 10. oktobra 2023 (več informacij najdete tukaj in v posnetku novinarske konference), urejamo tudi okoliško javno infrastrukturo. Naš cilj je prenoviti širše območje in določiti prometno ureditev v okolici načrtovanega novega potniškega centra, ki bo dolgoročno zagotavljala ustrezno varnost in pretočnost vseh vrst javnega potniškega prometa, kolesarskega in peš prometa, z dodatno ozelenitvijo javnega prostora. Prav tako bo na vseh prenovljenih cestah za javni promet urejen rumeni pas.
To zadeva ne le ceste, ki neposredno obkrožajo PCL (Trg OF, Masarykova, Šmartinska, Vilharjeva, Dunajska cesta), temveč širše vplivno območje, torej tudi Linhartovo cesto. Z načrti gradnje PCL se glavna avtobusna postaja seli na Vilharjevo cesto, ki bo zaradi večje količine avtobusov zagotovo prometno bolj obremenjena z vozili javnega potniškega prometa. Druga prevozna sredstva in uporabniki prostora, ki sedaj uporabljajo navedeno cesto, se bodo glede na strokovne ocene in pričakovanja preusmerila drugam, saj vloga Vilharjeve ceste ne bo več zagotavljanje tranzitne povezave za motorna vozila. Glavna alternativa tej cesti bo njena vzporednica, Linhartova cesta, zato je njena celovita prenova nujno potrebna.
Prenovo je sofinancirala Evropska unija
Operacijo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenja. Izvaja se v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji, prednostne naloge 4: "Trajnostna mobilnost", specifičnega cilja RSO2.8: "Spodbujanje trajnostne večmodalne mestne mobilnosti v okviru prehoda na gospodarstvo z ničelno stopnjo neto emisij ogljika" (ESSR).
Osnovni podatki o projektu
Ocenjena vrednost celotnih stroškov: 6.959.139,42 evrov
Sofinanciranje z mehanizmom CTN: 4.472.450,00 evrov:
- od tega znaša podpora EU: 2.236.225,00 evrov
- prispevek RS: 2.236.225,00 evrov
Projekt sofinancira Evropska unija