četrtek, 30. oktober 2025
Z novo celostno prometno strategijo smo še korak bližje trajnostni in povezani mobilnosti
Mestni svet MOL je v ponedeljek, 20. oktobra 2025, sprejel Celostno prometno strategijo Mestne občine Ljubljana (CPS MOL) 2025–2032, strateški dokument, ki začrtuje pot do varnejše, dostopnejše in podnebno odgovorne mobilnosti v našem mestu.
Jasna pot do trajnostne mobilnosti
Strategija ohranja cilj iz strategije iz leta 2017, da se v Ljubljani dve tretjini potovanj opravita na trajnosten način (peš, s kolesi in drugimi oblikami aktivne mobilnosti ter z javnim potniškim prometom), le ena tretjina pa z osebnimi avtomobili (ki naj bodo čim bolj zasedeni in naj bodo na okolju prijazen pogon). Med ključnimi novostmi so sistematična uveljavitev koncepta 15-minutnega mesta, višja prioriteta za javni potniški promet (JPP), večja osredotočenost na povečanje kakovosti in dostopnosti javnih prostorov izven ožjega mestnega središča, neposredna navezava na uresničevanje ciljev Misije 100 – Ljubljane na poti do ogljične nevtralnosti ter usklajenost s posodobljenimi evropskimi smernicami TEN-T. Prinaša 19 strateških vodil z določenimi ciljnimi vrednostmi za spremljanje uspešnosti in kar 79 ukrepov za izboljšanje prometnega sistema v vseh petih stebrih mobilnosti.
Med ključnimi usmeritvami so:
Hoja – varnejše in udobnejše peš poti, posebej v soseskah in šolskih okoliših (umirjanje prometa, odprava nevarnih točk, kampanje za samostojno pot v šolo), z več zelenja in bolj kakovostno dostopnostjo do osnovnih storitev.
Kolesarjenje – razvoj kakovostnih, hitrih, varnih in povezanih kolesarskih poti po mestu ter do sosednjih občin Ljubljanske urbane regije, z več varnih možnosti parkirišč za kolesa in okrepitev večmodalnih točk za enostavno kombiniranje kolesa in JPP.
Javni potniški promet – prilagoditev linij in frekvenc Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) novim vzorcem poselitve in lokacijam delovnih mest, več prednosti za avtobuse na vpadnicah in boljša uporabniška izkušnja ter integracija sistemov JPP in P+R v regionalno in državno shemo, vključno z ukrepi na železniškem omrežju.
Motorni promet – zmanjšanje števila kratkih avtomobilskih voženj po mestu, postopno omejevanje površin za osebni promet v korist pešcev, kolesarjev in JPP ter celovita parkirna politika, ki zmanjšuje privlačnost dolgotrajnega parkiranja v jedru in spodbuja trajnostno mobilnost.
Celostno načrtovanje – krepitev povezovanja prometnega in prostorskega načrtovanja na ravni četrtnih skupnosti ter redno spremljanje učinkov ukrepov.
-
Zloženka Ljubljana, mesto kratkih poti in dobrih povezav
-
Celostna prometna strategija MOL 2025-2032
Sodelovanje različnih javnosti
Priprava strategije je temeljila na širokem vključevanju javnosti in doslednem upoštevanju državnih smernic ter zahtev za pripravo, kar utrjuje legitimnost in izvedljivost zastavljenih ciljev do leta 2032. Sodelovalo je skoraj 5000 oseb, preko portala je prispelo skoraj 3000 predlogov. Mnenja smo zbrali na klasične in inovativne načine – poleg klasične javne razprave smo izvedli še niz uličnih javnih razprav ob boku gledališča Ane Desetnice 2024, predloge pa v času Evropskega tedna mobilnosti zbirali tudi v središču mesta, medtem ko je v Info točki Misija 100 potekala razstava na temo izboljšav prometa s pomočjo celostnega načrtovanja. V pripravo so bili v času celotnega procesa priprave vključeni tudi predstavniki strokovne javnosti, civilne družbe in resornih državnih institucij, ki so sooblikovali akcijski načrt ter temeljito preverili vsebino končne strategije. Izvedli smo še več fokusnih skupin, spletni anketi za splošno javnost in več kot 40 intervjujev s ključnimi deležniki. Za kompetentno pripravo je skrbel konzorcij strokovnjakov v sestavi LUZ – Ljubljanski urbanistični zavod d. d., IPoP – Inštitut za politike prostora in RRA LUR – Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije.