Celostna prometna strategija
Sprejeli smo novo Občinsko celostno prometno strategijo
Mestni svet MOL je 20. oktobra 2025 sprejel Občinsko celostno prometno strategijo (OCPS) za obdobje 2025-2032, ključno orodje pristopa k načrtovanju prometa, ki temelji na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti.
Strategijo smo pripravili na podlagi Zakona o celostnem prometnem načrtovanju, ki občinam nalaga izdelavo strategije, ki bo podlaga in tudi obvezen pogoj za kandidiranje za javna sredstva za sofinanciranje bodočih ukrepov na področju mobilnosti.
Z novim strateškim dokumentom bomo v Ljubljani še bolje načrtovali novo infrastrukturo ter še bolj učinkovito uporabljali obstoječo. Z raznolikimi ukrepi naslavljamo izziv zmanjševanja tranzitnega prometa skozi občino, prispevamo k zmanjševanju emisij iz prometa v okolje in manjši porabi omejenih virov energije, občanom, ki si tega želijo, pa omogočamo izbiro aktivnega življenjskega sloga tudi na vsakdanjih poteh. Strategija bo pripomogla k ureditvi prometa, ki bo omogočal prijetno izkušnjo in oblikovanje kakovostnega in občanom prijaznega javnega prostora. Omogočala bo tudi pridobitev kohezijskih sredstev za sofinanciranje mehkih ukrepov.
Nova OCPS sledi tudi ostalim strateškim zavezam kot sta denimo Vizija 2045 in Misija 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest.
Aktualno o Celostni prometni strategiji
Sofinanciranje s sredstvi Evropske kohezijske politike
Sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij je omogočeno v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, prednostne naloge 5 »Trajnostna (čez)regionalna mobilnost in povezljivost«, specifičnega cilja RSO 3.2 »Razvoj in krepitev trajnostne, pametne in intermodalne nacionalne, regionalne in lokalne mobilnosti, odporne proti podnebnim spremembam, vključno z boljšim dostopom do omrežja TEN-T in čezmejno mobilnostjo«.
S sprejetjem OCPS bomo na Mestni občini Ljubljana izpolnili tudi obvezen pogoj za kandidiranje za javna sredstva za sofinanciranje bodočih ukrepov na področju mobilnosti.
Za pripravo OCPS je bil na javnem razpisu izbran konzorcij treh organizacij, ki razpolagajo z več desetletnimi izkušnjami na področju urejanja prometa. To so Ljubljanski urbanistični zavod (LUZ), Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) in Inštitut za politike prostora (IPoP).
Vizija in cilji Občinske celostne prometne strategije
V Ljubljani je bivalno okolje prijetno, kakovost življenja pa na zelo visoki ravni. Učinkovit javni prevoz, pestra izbira trajnostnih oblik mobilnosti ter udobna in varna infrastruktura zagotavljajo dobro dostopnost za prebivalke in prebivalce ter obiskovalke in obiskovalce mesta. Ureditve na področju mobilnosti podpirajo utrip mesta kratkih poti, kjer so prebivalkam in prebivalcem posamezne skupnosti osnovne storitve zagotovljene na razdaljah, dostopnih peš. Stalno širjenje vsem dosegljivih zelenih površin ustvarja pestro, povezano in na podnebne spremembe odporno mesto. Ljubljančanke in Ljubljančani živijo v zdravem, zelenem, kreativnem, participativnem, gospodarsko uspešnem in do različnih generacij prijaznem mestu, kjer kakovostni javni prostori, utemeljeni na skupnih vrednotah, spodbujajo druženje in socialno vključenost. To je Ljubljana 21. stoletja.
Celostna prometna strategija MOL 2025-2032
-
Celostna prometna strategija MOL 2025-2032
-
Zloženka Ljubljana, mesto kratkih poti in dobrih povezav